Visita a RADIO EBRE

El passat dilluns 8 de gener els xiquets de l’optativa podcast de l’Institut Escola El Temple van visitar els estudis de Ràdio Ebre per poder avançar el seu projecte de l’optativa.  Sílvia Tejedor va ser la seva guia i els va explicar en una presentació els temes de ràdio, i va deixar que els alumnes provessin els micròfons i l’estudi.

L’experiència va ser super interessant perquè Silvia, que treballa a aquella ràdio des de fa molts anys,  explicava bé  i també els ensenyava les sales  que tenia aquell edifici. En  general va ser  una bona experiència ja que el que van veure va ser molt divertit i  van poder  utilitzar els micros. Se sentia tot bé, cada soroll que feien se sentia quan respiràvem. Van poder comprovar com n’és d’important el so a la ràdio.

Alguna de les coses que van aprendre va ser que el dia 13 de febrer la ràdio Catalunya fa cent anys, la ràdio Ebre emet 3 ràdios els 40 principales, cadena dial i cadena ser. També van aprendre que si participes en alguna ràdio has de fer això si vols fer-ho bé: vocalitzar i fer ritmes i pauses. I finalment que les ràdios encara que no ho creguis també eduquen.

L’estudi de ràdio  era molt bonic i només entrar es van trobar a la Sílvia que els hi va donar la benvinguda. L’entrada era bastant amplia on podien cabre un munt de gent. Després van entrar a una petita oficina on hi van trobar un munt de folis i informació de la ràdio en ordinadors i telèfons, la redacció. Posteriorment van passar a la sala de gravació on hi ha 5 micròfons per poder entrevistar a personatges d’actualitat. Per l’altra banda van poder veure l’estudi d’edició, on estava l’ordinador per poder editar les entrevistes.

La visita ha estat molt profitosa per poder seguir amb el treball de l’optativa i els nois i noies van agafar idees per començar a preparar un programa de ràdio a l’institut. Agraïm molt a Silvia Tejedor que ens hagi  obert novament les portes de la ràdio, i que ens hagi ofert la possibilitat d’enregistrar una part del nostre treball als seus estudis. Tornaran aviat!