Scracthing

“A mi el que més m’agrada és jugar amb la tablet” Amb aquesta frase es presentava una de les nenes abans de començar la primera tarda de dilluns, i és d’aquesta frase d’on arrenca la proposta d’aquest taller, per tal de poder aprofitar aquesta debilitat que senten alguns infants per les tecnologies mòbils però que sovint els porta a convertirles en un simple objecte de joc.

És per això que aquest curs iniciem als alumnes de cicle inicial en la programació a través de l’Scratch Junior, una aplicació de recent creació que permet fer servir el llenguatge bàsic de moviments, accions, etc. de forma senzilla i original.

El taller d’Scratching, tot i centrar-se en l’ús didàctic de les tauletes interactives, inclou altres activitats. En la primera part de la tarda fem 20161121_160921una petita activitat de grup, asseguts en rotllana al terra i explicant cadascú allò que més li agrada o el defineix. I és aquí on molts del participants escullen les tablets com una de les seves preferències!

Acabada la trobada de grup anem a buscar les tablets tot relacionant-les amb el projecte Connectem, en que alguns dels més petits van participar a P3 i P4. Aprofitem aquest moment per animar als de primer a explicar la seva experiència als més grans i deixar-los ben impressionats….

A proposta del mestre, el grup s’organitza en parelles internivells i s’inicia el repartiment de les màquines jugant amb els numeros que les identifiquen. A partir d’aquí, cada parella amb la seva tablet iniciarà la recerca del “gatet” d’Scratch a dins de la caixa d’aplicacions. Un cop trobat i comentat, tots comencen de forma autònoma la programació amb les diferents eines que l’aplicació els proposa i que van descobrint a poc a poc.

Cada parella d’alumnes aconsegueix crear un petit projecte amb diversos personatges en moviment, modificant-ne els fons i fins i tot les imatges mateixes. Alguns han probat de gravar la 20161121_162804seva veu o de posar bafarades als personatges de l’escena…tot un repte! I que millor després del repte que una petita estona de joc lliure, amb les aplicacions educatives que les tauletes tenen instal·lades per al projecte Connectem.

El tancament del taller es realitza en els 10 minuts finals, novament en rotallana, on compartim l’experiència de programar els moviments dels diferents personatges i apareixen les gratificacions mutues davant les creacions tan divertides i imaginatives que presenta cada parella. Per què l’han triat, com han posat els moviments, com han aconseguit que doni la volta, on han trobat aquell fons submarí….i tantes altres coses que ens ajuden a confirmar que els objectius marcats al principi del taller s’han acomplert sobradament!

Podeu veure la resta de fotos del taller i les creacions dels alumnes clicant a sobre del gatet d’Scracth!