II Congrés de Petits Científics i Científiques

Per segon any consecutiu l’Escola El Temple participa en el Congrés Científic organitzat pel Grup d’Altes Capacitat de la UB, que se celebrarà el dijous 26 d’abril al Museu de Ciències Naturals de Barcelona. El congrés compta amb la participació d’altres 5 escoles de Catalunya, que són Escola Vedruna de Berga, Escola Tagamanent de La Garriga, Escola Magí Morerar i Galícia de Lleida, Escola Doctor Robert de Camprodon i l’Escola Oms i de Prat de Manresa.

Els nois i noies de 6è de les diferents escoles són els protagonistes del Congrés Científic. Durant el matí s’organitzaran en diferents tallers de ciència, prepararan les ponències de la tarda, assajaran actuacions musicals i participaran en l’espai d’investigació per tot el museu. Totes les activitats que es duran a terme estan pensades des d’un enfocament científic i pretenen apropar als infants de primària a l’entorn d’un congrés de primer nivell.

Els projectes d’investigació que es presentaran aquest any, en les ponències de la tarda, giren en torn del tema central del mar. Atenent a aquest eix temàtic, els nois i noies de l’Escola El Temple exposaran la seva recerca sobre el Delta de l’Ebre i la relació que s’estableix entre el riu i el mar, i que representa una de les majors riqueses del nostre territori. Sota el títol “Delta al punt de sal” s’inclouen diferents línies d’investigació sobre la salinitat de l’aigua del riu, la regressió del territori deltaic, l’evolució de la fauna del territori i el cultiu de l’arròs.

El II Congrés de Petits Científics i Científiques és la principal eina metodològica competencial que ha ideat i creat el GAC de la UB, que liderà la professora Rosa Vela. L’acte comptarà amb la participació de nombroses personalitats del món cultural, científic i universitari, a més de tots els membres del GAC de la UB i dels equips directius i docents dels diferents centres implicats. Tots plegats es posaran al servei de la ciència i dels infants per tal que la investigació i la recerca tinguin el lloc que es mereixen en el procés d’aprenentatge que es produeix a les escoles.

VISCA LA CIÈNCIA!

Podeu veure totes les imatges de la jornada clicant la foto