Jornada d’inauguració del programa Sensei

El curs escolar 2023-24, el Departament d’Educació ha tirat endavant per dos anys el programa Sensei, un programa innovador de residència inicial docent, nodrit de fons europeus.

L’objectiu del programa d’inducció és poder fer un acompanyament i un suport al professorat novell des dels mateixos centres amb un mentor i una estructura organitzativa orientada a dotar d’estratègies i aprenentatges a tota la comunitat educativa. Una comunitat educativa reflexiva i constructiva que aprèn de forma conjunta i pràctica en el dia a dia de la vida de centre. A més a més, s’ha demostrat en altres països de la Unió Europea que reverteix en la millora dels resultats acadèmics de l’alumnat, disminueix l’abandonament i millora el benestar docent.

El curs passat l’Institut Torre Roja va presentar la seva candidatura per formar part d’aquest projecte innovador.

El centre s’ha perfilat històricament com a centre formador i referent de les pràctiques de Màster de professorat de diferents universitats estatals, ja que abasta alumnat tant de l’ESO, Batxillerat, Cicles Formatius de grau mitjà i superior, PFI i IFE. Tanmateix, l’Institut Torre Roja ha destacat per tirar endavant des de la seva direcció projectes d’acompanyament a l’alumnat i famílies amb una consolidada estructura del departament d’Orientació i un equip docent fent front a projectes com l’Xcellence, de la Fundació Bertelsmann.

Durant el mes de juliol, l’institut va rebre amb molta il·lusió la notícia que havia estat seleccionat entre els 60 centres participants i es va començar un treball intens a través de l’equip directiu i les mentores seleccionades: Carme Santamaria Millán del departament d’Orientació i Meritxell Esteve Guàrdia del departament de Català. El projecte formarà fins a 85 docents mentors de tota Catalunya i estem segurs que per nosaltres serà una experiència que aportarà noves perspectives de futur per a la nostra societat.