Sortida Agència Catalana 4t ESO Emprenedoria

El passat 14 de febrer, els alumnes de 4t ESO de l’assignatura Emprenedoria van estar a l’Agència Catalana de Consum. Allà varem poder conèixer l’Escola de Consum i varem poder estar treballant tres tallers diferents.
QUINES REGLES TÉ EL CONSUM? És una pregunta que ens porta a reflexionar sobre els drets i els deures de les persones consumidores com a element actiu i amb capacitat transformadora, Conèixer-los i entendre’ls com a una conquesta històrica inacabada ens ofereix la possibilitat de consumir des d’una perspectiva activa, crítica i responsable.
ANEM DE COMPRES? És una pregunta quotidiana que ens fem sovint que porta a reflexionar sobre els actes de consum: Quins elements intervenen? Què sentim quan comprem? En què ens fixem a l’hora de comprar? Aquest taller tracta dels diferents elements que intervenen en el moment de triar un producte de roba o tecnologia: el que m’agrada, el que necessito, la informació de l’etiqueta del producte, entre d’altres. De manera que l’acte de compra esdevé un fenomen en el què hi intervenen gran diversitat d’elements i en el què les emocions hi adquireixen un paper rellevant.
L’AIGUA ESTÀ SEMPRE EN EQUILIBRI? És una pregunta que ens porta a reflexionar sobre un fenomen tant proper i quotidià per a l’alumnat com és el consum d’aigua. Es reflexiona sobre el ús que se’n fa i el valor que té. Mitjançant una dinámica que integra jocs d’atzar, es fa un recorregut des de l’origen de l’aigua fins al seu consum, integrant factors econòmics, ambientals, socials i culturals.
Aquests tallers han treballat les competències d’autonomia i iniciativa personal i la competència social i ciutadana dels nostres alumnes, tal i com estaba planificat a la programació de la materia.

Aquí us deixem un reportatge fotogràfic de la sortida. Clica aquí.