Projecte “Grècia i les estrelles” 1r d’ESO

Les dues últimes setmanes de desembre hem realitzat un projecte amb els alumnes de 1r d’ESO anomenat “Grècia i les estrelles”. Des del centre volem potenciar el treball cooperatiu fent dos projectes al llarg del curs i hem aprofitat els primers dies de la segona avaluació i previs a les vacances per fer-ne el primer.

Durant el projecte l’alumnat ha aprofundit en coneixements relacionats amb la cultura grega (història, art, economia, arqueologia, mitologia, societat, llengua…) i també  amb astronomia (constel·lacions, sistema solar, origen de l’univers…) però sobretot ha treballat continguts curriculars transversals com la realització d’un eix cronològic, l’anàlisi de textos, la gestió del drive, el plantejament d’hipòtesis, l’elaboració de fitxes temàtiques, l’exposició oral d’un projecte, etc.

Han estat dues setmanes molt intenses, on han viscut el repte que suposa el  treball en grup, la necessitat de fer una bona planificació de cada tasca, la intensitat del treball diari… També han gaudit molt de la possibilitat de fer durant uns dies unes dinàmiques diferents i de la representació final que van dur a terme en forma de simpòsium, on van poder reflectir tot el que havien après.

D’aquest treball surten molts reptes que de ben segur ens ajudaran a fer un bon  plantejament del segon projecte que farem abans de Setmana Santa i que esperem que  resulti tan interessant com aquest primer.

Els guanyadors de la Rèplica del Vas han sigut:
Claudia Bazán, Soraya Charif, Fanli Yang i Nayra Sunet.
Enhorabona!!!

Us pengem totes les fotos del projecte perquè us feu una idea de tot el que hem realitzat. Gaudiu amb les imatges!

Fotografies projecte.

Fotografies simpòsium 10.01.2020