IFE – Auxiliar en Manteniment d’Instal·lacions Esportives

Clicant la imatge podeu entrar al Blog que l’alumnat de 3r IFE està realitzant dins del mòdul d’ofimàtica. Podreu veure moltes de les activitats que realitzem.

Documents informatius

Descripció

Aquests estudis desenvolupen competències per fer tasques auxiliars en el control d’accés, circulació i assistència als usuaris i visitants d’instal·lacions esportives; seguir un pla de treball o instruccions per donar suport a l’organització d’activitats fisicoesportives; mesures de seguretat en el recinte; reparació o reposició d’avaries de nivell bàsic, i el tractament de dades, textos i confecció de documentació de manera supervisada, tenint en compte les normes de prevenció de riscos laborals i la protecció del medi ambient.

S’inclouen també competències de comunicació, autonomia personal i participació en activitats comunitàries.

Té una duració de 3360 hores distribuïdes en quatre cursos lectius. El darrer curs inclou formació en centres de treball.

El nombre d’alumnes és molt reduït: 2 professors per 12 alumnes. El projecte pilot porta funcionant tres anys amb la satisfacció de pares i professors.

Accés

Joves amb necessitats educatives especials amb discapacitats intel·lectuals lleus o moderades, que tinguin entre 16 anys i màxim 20 anys, l’any natural d’inici de l’itinerari. Com a requisit han de tenir informe elaborat per l’EAP.

Excepcionalment es poden acollir joves amb edat i necessitats esmentades i que tinguin el títol de la ESO, però no puguin accedir als ensenyaments de formació professional ordinaris.

Com s’estructuren?

Els itineraris s’estructuren en mòduls professionals comuns i mòduls específics:

Mòduls comuns

Mòduls professionals de transició a la vida adulta per a l’adquisició de les competències personals i socials que faciliten el desenvolupament dels joves com a ciutadans de ple dret. Mòduls professionals de caràcter general per apropar-se a l’activitat laboral.

Mòduls específics

Mòduls professionals pensats per a l’assoliment de les competències professionals; un d’aquests és el de formació en centres de treball. Els mòduls específics poden anar associats a unitats de competència de nivell 1 del Catàleg de qualificacions vigent a Catalunya i estan inclosos en el currículum bàsic dels cicles regulats pel Reial decret 127/2014, de 28 de febrer, que regula aspectes específics de la formació professional bàsica preferentment aquells que no hagin obtingut el títol de graduat o graduada en ESO.

Continuïtat

La superació de l’itinerari comporta l’obtenció del certificat acadèmic i professional amb la qualificació final obtinguda i l’acreditació de les competències professionals assolides.

Estudiar a Catalunya

Normativa

Acord GOV/120/2016, de 30 d’agost, pel qual es crea el Pla pilot experimental d’itineraris formatius específics (IFE) per a alumnes amb necessitats educatives especials associades a discapacitat intel·lectual lleu o moderada (DOGC núm. 7196, d’1.9.2016)