Carta informativa per a quan hi hagi un cas positiu en un grup estable

Benvolgudes famílies,

La primera setmana lectiva ha fet possible el retorn dels estudiants a les aules però, amb l’aparició dels primers casos covid-19 en alguns centres educatius de la nostra població,  hem considerat que cal informar-vos  sobre com procedirem  amb els alumnes i les famílies del grup afectat quan es detecta un cas positiu, d’acord amb el protocol que estableixen els Departaments d’Educació i Salut.

La direcció de l’INS TORRE ROJA es posarà en contacte, per correu electrònic (IEDUCA), amb totes les famílies del grup afectat, per informar-les de l’existència d’un cas positiu. Posteriorment,  els professionals de Salut es posaran en contacte amb les respectives famílies, tant aviat com els sigui possible, per indicar quan i on  es realitzarà la prova  PCR al seu fill/a.  Això evita que cada família hagi de demanar hora per fer la prova i, per altra banda, redueix la sobrecàrrega dels CAP (Centres d’Atenció Primària).

En el cas que la confirmació del cas positiu sigui durant l’horari escolar, el grup de convivència estable romandrà al centre fins que acabi la jornada lectiva i els alumnes han de retornar directament (sense extraescolars) als respectius domicilis per iniciar la quarantena.

Si la confirmació del cas positiu es produeix fora de l’horari escolar o durant el cap de setmana,  la resta d’alumnes del grup de convivència estable aniran al centre educatiu  en la jornada lectiva següent per rebre les instruccions necessàries per tal de seguir l’activitat lectiva durant la quarantena i recollir material, si s’escau.

El nostre objectiu és garantir el dret a l’educació i la presencialitat dels aprenentatges, fent-los compatibles amb les mesures de prevenció adequada. Per això, us demanem que  mantingueu en l’institut la confiança que ens heu atorgat amb la certesa que us mantindrem informats  en tot moment del que concerneixi al grup del vostre fill/a. Si us plau, no feu cas dels rumors.

Així mateix, us fem saber que el Departament d’Educació facilita la informació  en relació amb el nombre de casos positius detectats i el nombre de grups confinats a tota Catalunya, per poblacions i per centres,  a la següent adreça:

Sabem que és una situació que ens preocupa a tots però cal mantenir  tranquil·litat i serenor i seguir les instruccions que ens marquen des dels Departaments d’Educació i Salut de la Generalitat, tot comptant amb el suport i recolzament de l’Ajuntament de Viladecans.

Moltes gràcies a l’avançada per la vostra col·laboració i el compromís amb l’educació i el benestar del vostre fill/a.

Cordialment,

Manel Merino i Valencia,