IFE

Tríptic IFE AMIE INS TORRE ROJA

CALENDARI DE PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA D’IFE 2024-2025

Portes obertes 24 d’abril de 2024 a les 18:00h

Calendari de preinscripció i matrícula

10 de maig de 2024: oferta inicial de places

Del 13 al 24 de maig de 2024: presentació de sol·licituds telemàtiques.

31 de maig de 2024: llista de sol·licituds amb la puntuació provisional

3 de juny de 2024: sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts.

Del 4 al 10 de juny de 2024: presentació de reclamacions

17 de juny de 2024: llista d’alumnes admesos

Matrícula per als alumnes preinscrits amb plaça assignada: Del 20 al 28 de juny de 2024.

Criteris de prioritat i documentació a presentar

Documentació que cal presentar en tots els casos

• Original i fotocòpia del DNI, NIE o passaport vigent.
  • Dictamen d’escolarització o informe de reconeixement de necessitats educatives especials emès durant l’educació obligatòria en què consti la condició d’alumne amb necessitats educatives especials associades a discapacitat intel·lectual lleu o moderada, inclosos els alumnes amb trastorn de l’espectre autista (TEA).

Si la persona sol·licitant és menor d’edat també s’ha de presentar,

• Original i fotocòpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor o tutora o guardador o guardadora de fet) o si la persona sol·licitant és estrangera, de la targeta de residència on consta el NIE o del passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.

Criteris de prioritat, barem que s’aplica i documentació acreditativa

1. a) Proximitat del domicili al lloc de realització de l’itinerari (les puntuacions no són acumulables):

– Si el domicili està en el mateix municipi que el centre en què s’imparteix l’itinerari: 50 punts.

– Si el domicili està en la mateixa comarca que el centre en què s’imparteix l’itinerari: 30 punts.

– Si el domicili està ubicat en els mateixos serveis territorials que el centre en què s’imparteix l’itinerari: 15 punts.

Documentació acreditativa:

– Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant o de la targeta de residència on consta el NIE en el cas de les persones estrangeres.

– Quan el domicili habitual que s’al·lega no coincideix amb la del DNI, amb el de la targeta de residència on consta el NIE o es tracta de persones estrangeres sense NIE, s’acredita amb el certificat o volant municipal de convivència de l’alumne.

1. b) Situació d’escolarització en el curs acadèmic 2022-2023:

– Estar matriculat en un centre ordinari o en un centre d’educació especial a l’etapa obligatòria: 25 punts.

Documentació acreditativa:

• Certificat d’estudis o altra documentació que acrediti l’escolarització.
  1. c) Participació per primera vegada en programes post-obligatoris

– No haver cursat i finalitzat programes de qualificació professional inicial (PQPI) ni programes de formació i inserció (PFI): 10 punts.

Documentació acreditativa: L’acreditació d’aquest criteri es realitza marcant la casella corresponent en la sol·licitud de preinscripció.

Assignació

Per ordenar les sol·licituds d’admissió als itineraris formatius específics i per assignar les places quan el nombre de sol·licituds és superior a l’oferta, s’apliquen els criteris de prioritat.

La puntuació obtinguda a la primera petició es manté per a la resta de peticions.

En el cas d’empat en les puntuacions, tenen preferència els alumnes que no hagin obtingut el títol de graduat en educació secundària obligatòria. Per desfer les situacions d’empat que encara es mantinguin es realitza un sorteig en cada centre. El resultat del sorteig es publica en el tauler del centre.

Matrícula

Els alumnes admesos han de formalitzar la matrícula en les dates que es detallen al calendari.

Els alumnes que no formalitzin la matrícula en el període establert es considera que renuncien a la plaça adjudicada.

Quan, després del procés ordinari de matrícula, quedin places vacants, el centre ofereix aquestes places als participants que en procés de preinscripció no se’ls hagi assignat cap plaça, tot respectant la puntuació obtinguda en el procés de preinscripció. Un alumne perd la plaça assignada si no s’incorpora al centre o deixa d’assistir-hi sense una causa justificada en el termini de 15 dies des del moment en què se’n tingui coneixement.