Recursos educatius i pedagògics

Des del claustre de professors, us hem fet un recull de webs educatives i d’enllaços pedagògics gratuïts que poden ser del vostre interès en aquests dies de confinament. Cal que dediqueu un temps cada dia a algun dels suggeriments o tasques que us fem arribar, ja sigui des del Moodle o des de la web de l’Institut. Aneu seguint aquest post ja que us anirem actualitzant les informacions i les propostes :

Llibres de text i formats digitals

Cal que consulteu amb els vostres professors si les editorials dels vostres llibres de text faciliten l’accès gratuït al format digital. Cada editorial gestiona aquest recurs de forma diferent. En aquest espai us anirem penjant els accessos a aquelles que ho fan en obert :

Llibres de text : Continguts i recursos digitals de l’editorial Vicens Vives.

Llibres de text de l’editorial Teide (usuari ESO: alumnat@ridaura.com ; usuari BAT: batxillerat@ridaura.com ; contrasenya ESO i BAT: ridaura)

Cursos d’autoformació (Moodle) per a Batxillerat de l’Institut Obert de Catalunya (IOC).

Consultez les manuels français de toutes les matières scolaires en France (Éditions Hachette, Didier, Hatier, Istra,…) : Mes manuels à la maison.

Consultez les manuels français de toutes les matières scolaires en France (Éditions Bordas, Nathan, Le Robert, CLE Int.,…) : Manuels numériques à distance.

Recursos pedagògics culturals i d’informació

Activitats d’autoaprenentatge – Edu365 · Departament d’Educació GenCat : ESO i Batxillerat.

Propostes educatives i d’aprenentatge de l’àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de Sta. Cristina d’Aro.

Materials i recursos per a l’aprenentatge (mostres d’exàmens d’accés a Cicles Formatius, quaderns de treball, etc.) : xelu.net

Descarregueu-vos llibres de lectura en català, d’Edicions 62 i en castellà, d’Editorial Planeta.

Consulteu gratuïtament premsa i revistes digitals en català d’iQuiosc : un mes gratuït amb el codi TARIFAPLANA2020.

Canal d’informació 3/24 i propostes d’aprenentatge per als alumnes a través del Super 3 i Catalunya Ràdio.

Dubtes bàsics per a entendre què és el Coronavirus : El conte per a infants (i no tan infants).

Òmnium Cultural recopila les iniciatives sorgides al voltant del consum cultural durant el present període de confinament : #CompartimCultura.

Píndoles d’Arts Escèniques per gaudir des de casa #AntiVirusTA : Temporada Alta Girona.

Poseu a prova els vostres coneixements participant en el Concurs Kahoot #MuseumQuizACasa (organitzat per diversos museus catalans).

Recursos d’àmbit lingüístic

Diverteix-te mentre millores el teu Català : Aprendre jugant.

Pratiques complètes de Français et révision du DELF (Grammaire, Vocabulaire, Dialogues, Textes, Test, etc.) : DELF A2 et DELF B1

Chaque jour, sous forme numérique, des textes brefs et inédits d’auteurs publiés chez Éditions Gallimard : Tracts de crise.

Chaîne international de télévision francophone : programmes, information, musique, jeux, apprendre français… TV5 Monde.

1.150 Free movies on line : Great classics, Indies, Noir, Westerns, etc. : Open Culture.

Games, Activities, Quizzes, Videos… in English : Fun English Games.

English support materials – on line learning zone Secondary : Oxford University PressReach Up 1 and Reach Up 2.

En aquesta web podreu escoltar ràdios de tot el món i practicareu idiomes ! : Radio Garden.

Los 100 mejores cuentos cortos de la Literatura universal en Lengua castellana.

Revisad y reforzad vuestra ortografía de castellano con Walinwa.

Recursos d’àmbit científic i tecnològic

Interactive simulations for Science and Math : Physics, Chemistry, Math, Earth Science, Biology.

Experiències de Física per a 4t ESO i 2n BAT : Demostracions i pràctiques de laboratori.

Exercicis, activitats pràctiques i cursos de Matemàtiques, Ciències, Economia i Programació InformàticaKhan Academy.

Recursos d’àmbit social i humanístic

Ciències socials en xarxa : Sàpiens, Històries d’Europa.

Visiteu la Biblioteca Digital Mundial : https://www.wdl.org/es/

Visiteu el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) des de casa : Exploreu i recorregueu virtualment tots els espais i obres del museu.

Recursos d’educació física

Feu exercici físic a casa seguint aquests vídeos del Departament de Salut i l’INEFC : Sessió 1, Sessió 2 i Sessió 3.

D’altra banda, mireu de seguir aquests consells pràctics :

Informació actualitzada a 12/4/2020 a les 9:30h