Nova aplicació de detecció i gestió del bullying

ELS AJUNTAMENTS DE CASTELL-PLATJA D’ARO I SANTA CRISTINA D’ARO POSEN EN MARXA L’APLICACIÓ B-RESOL PER A DETECTAR I GESTIONAR CASOS DE BULLYING, CIBERBULLYING, VIOLÈNCIA MASCLISTA I TRASTORNS ENTRE L’ALUMNAT DE L’INS RIDAURA.

Les àrees de Serveis Socials i Joventut de Castell Platja d’Aro i Santa Cristina d’Aro han activat l’aplicació mòbil B-RESOL per a l’alumnat de l’Institut Ridaura. Es tracta d’una nova app per a detectar i gestionar possibles casos de bullying, ciberbullying, violència masclista, assetjament sexual i trastorns alimentaris com l’anorèxia o la bulímia, entre d’altres.

Tot i l’actual estat d’alarma creat per la crisi del Coronavirus, Covid-19, ambdós ajuntaments i l’INS Ridaura han cregut convenient posar en funcionament l’aplicació per tal de detectar conflictes existents entre els adolescents durant el confinament i actuar davant de situacions que ho requereixin. Tanmateix l’aplicació seguirà estant disponible un cop la situació actual pugui tornar a la normalitat.

Com funciona l’aplicació?

Un cop descarregada, l’adolescent que decideix comunicar-se, fa “click” a través de l’aplicació i activa un xat privat amb un dels professionals de Serveis Socials o Joventut. El professional rep el missatge i estableix una conversa amb l’adolescent. Igualment, si escau, el professional intervé en el conflicte per evitar conseqüències majors.

La descàrrega de l’aplicació per l’alumnat és gratuïta, tant des del marketplace de Google (Google Play) com d’Apple (App Store). L’aplicació i la web control estan disponibles en català, castellà, anglès i francès.
Un cop finalitzat el curs escolar 2019-2020, totes les parts preveuen donar continuïtat a l’aplicació, per tal que pugui ser una eina plenament reconeguda pel següent curs escolar.