Celebració del dia Internacional contra l’assetjament escolar

El dia 2 de maig se celebra el dia Internacional contra l’assetjament escolar que la UNESCO va reconèixer per primera vegada l’any 2013 amb l’objectiu de conscienciar a tota la població d’una problemàtica que afecta milions d’infants i joves d’arreu del món.

L’assetjament escolar és un tipus de violència entre iguals, on es produeixen agressions intencionals, reiterades i en les que es posa de manifest una situació d’abús de poder. Aquestes agressions poden ser físiques, verbals o d’exclusió social i es poden manifestar de forma directa o indirecta. En les circumstàncies de confinament que estem vivint, quan parlem de possibles situacions d’assetjament pren protagonisme el ciberassetjament, que correspon a les agressions que es donen de forma reiterada mitjançant suports tecnològics, xarxes socials, etc.

Aquest curs 2019-2020, preocupat per a l’abordatge integral del bullying, l’Institut Rafael Campalans ha dut a terme diferents iniciatives que li han permès l’obtenció d’un reconeixement a les bones pràctiques en la prevenció, detecció i actuació davant de l’assetjament entre iguals: el professorat va participar en un curs de formació sobre assetjament i benestar emocional, es va crear un equip de valoració encarregat de dirigir les actuacions del protocol de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament i el ciberassetjament entre iguals del Departament d’Educació i l’Associació de Mares i Pares d’alumnes va organitzar una xerrada per donar a conèixer aquest fenomen a les famílies que s’havia de celebrar el divendres 13 de març i que es va cancel·lar perquè es va decretar l’estat d’alarma a conseqüència de la pandèmia de la Covid-19

Davant la impossibilitat de celebrar aquesta a l’Institut amb activitats de tutoria que ens havien d’involucrar a tota la comunitat educativa, us recomanem (famílies, professorat, membres del personal d’administració i serveis i alumnes)  que mireu, si no ho heu fet encara, el programa 30 minuts dedicat al bullying emès per TV3 el 25 de gener de 2015, en el qual es fa una aproximació a la problemàtica de l’assetjament i el ciberassetjament a partir de l’experiència de diversos testimonis.

Podeu accedir al reportatge a través de l’enllaç següent: https://www.youtube.com/watch?v=4meVM1oL27A