Visitem el Parc Tecnològic de la UdG

El passat 31 de gener, els alumnes i professors de Ciències de segon de batxillerat del nostre institut varen visitar el Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona. Gràcies a aquesta visita, els alumnes van tenir l’oportunitat de veure alguns aspectes pràctics del món de la Biologia, i observar com es treballa en el camp de la recerca.

La jornada va començar amb la visita als laboratoris del  servei de Biotecnologia i Biomedicina, on el doctor Vicenç Oliveras va explicar les tècniques i el funcionament dels aparells que fan servir per extreure i seqüenciar el DNA, així com les aplicacions pràctiques.

La visita al servei de Microscòpia Electrònica va ser especialment interessant, donada l’espectacularitat de les imatges obtingudes amb aquest aparell: tot un univers microscòpic captat amb una precisió excepcional.
La jornada es va completar amb la visita a la Planta Potabilitzadora d’aigua de Girona i Costa Brava, situada a Montfullà. Després de veure la instal·lació i  tot el laboriós procés que ha de seguir l’aigua per tal de fer-la apte pel consum humà, vàrem poder entendre el fet que l’aigua potable sigui “cara”.
Un matí ben aprofitat!