Una experiència ben gratificant

Com cada any, una colla d’alumnes de 2n de Batxillerat han cursat la matèria optativa de l’Estada a l’Empresa fora de l’aula i fora de l’horari escolar. L’Estada a l’Empresa és una matèria optativa dins el currículum de 1r de Batxillerat que es pot realitzar durant el curs escolar o bé durant l’estiu. L’objectiu és que, mitjançant un conveni amb diferents empreses, que es firma entre l’empresa i l’institut, els alumnes entrin en contacte amb el món laboral. La majoria dels nois i nois escullen fer l’Estada a l’Empresa en àmbits relacionats amb els futurs estudis universitaris, i n’hi ha d’altres que l’aprofiten per recollir informació pel seu Treball de Recerca de Batxillerat.

Els alumnes que trien l’experiència del món laboral hauran de fer 140 hores en un lloc de treball, amb un màxim de set hores diàries. Poden triar de realitzar-les durant el curs de 1r de BAT (a les tardes), o bé concentrades entre final de juny i juliol, quan s’han acabat les classes.

Aquest estiu de 2012, cinc alumnes de l’institut han estat fent l’Estada a l’Empresa. Una alumna, a la Fundació Mona de Riudellots; una altra, a Arqueolític (Banyoles), excavant al parc de la Draga; una tercera alumna ha estat en una farmàcia d’Anglès  els dos alumnes restants, un ha estat a les oficines de l’empresa ANTEX, i l’altre a l’acadèmia Aula 9. De la recerca d’aquests llocs de treball i la relació amb les empreses, se n’ocupa la professora-tutora d’Estada a l’Empresa, Teresa Negre.
Val a dir que totes les empreses col·laboradores han quedat satisfetes de la tasca feta pels nostres alumnes, i han expressat el desig de continuar col.laborant en el futur. Per part dels alumnes, tots parlen d’aquesta experiència al món laboral, com un fet  viscut molt positivament, que els ha aportat coneixement, però sobretot com una experiència personal del tot gratificant.
Falcó de notícies
Us deixem, com informació afegida, un vídeo del Parc de la Draga per si voleu saber-ne més: