UN ESCRIPTOR AL NOSTRE INSTITUT!

El passat 2 de març Pau Joan Hernàndez va venir al nostre centre a fer una xerrada als alumnes de 4t d’ESO. Ell és un escriptor català que, com va dir, prefereix escriure per un públic juvenil. Ha escrit diferents llibres d’èxit, com per exemple, l’Ombra de l’Stuka, el qual els alumnes de 4t hem llegit.
La xerrada va començar explicant perquè havia volgut escriure aquest llibre i com se li havia acudit: ell el que volia era escriure una novel·la  a partir d’una base realista barrejats amb elements fantàstics on no s’acabés d’entendre si els fets estranys que passen durant la història són fets creats per la imaginació i la por dels protagonistes.

Finalment, vam poder fer una ronda de preguntes en la qual, entre d’altres, li vam preguntar per què havia volgut ser escriptor, si es guanyava la vida escrivint, quin llibre era el seu preferit…
Ens va contestar que sempre li havia agradat escriure, i que si alguna cosa t’agrada realment t’hi has de llençar i implicar-t’hi al màxim, encara que al final no triomfis. També ens va dir que es guanyava la vida fent diferents feines relacionades amb l’escriure: escriptor d’obres de creació, crític literari, traduccions… A més, ens va confessar que no té cap llibre preferit, ja que el que realment li agrada és veure la reacció dels lectors un cop han llegit el llibre: si veu que els agrada i que els ha ajudat en alguna cosa està molt satisfet!
Finalment, quan es va acabar la xerrada, ens va firmar el llibre escrit per ell. Va valer molt la pena la xerrada i ens va ajudar a entendre alguns conceptes del llibre!