Sant Jordi – 2012

El passat 27 d’abril vam celebrar la diada de Sant Jordi.La celebració va començar a les 11h. amb l’acte literari i institucional al pati. Vam homenatjar dos escriptors catalans: Josep M Sagarra en el 50è aniversari de la seva mort, i Pere Calders en el centenari del seu naixement. Vam llegir el poema “Vinyes verdes vora el mar” amb un acompanyament de flauta travessera.

Tot seguit es va lliurar el premi de Visual i Plàstica als treballs “Continuació d’una fotografia”, que va guanyar la Mar Capdevila de 1rC.
Després d’una breu presentació de Pere Calders, alguns alumnes de 4t van  llegir alguns microcontes de l’autor. A continuació,alumnes de 1r de batxillerat i de 2n d’ESO van fer una lectura dramatitzada del conte “El principi de saviesa”, del mateix Calders, i més conegut per aquell fragment: “Algú ha perdut una cosa molt important en un jardí de casa bona”.
Llavors es va procedir al lliurament dels premis del concurs literari. Aquest any hi havia tres modalitats: haikus, microcontes i relats.

• En la categoria A (1r cicle d’ESO) els guanyadors van ser:

Haiku: Ànnia González (1B); Microconte: Judit Costa (2n A); Relats: desert.

• En la categoria B (en cicle d’ESO) els guanyadors van ser:

Haiku: Aleix Serra (3r B); Microconte: Gina Gómez (4t A); Relat: Carla Pérez López (4t C)

• En la categoria C (Batxillerat i cicles) els guanyadors van ser:

Haiku: Alba Xiberta (2n Bat); Microconte: Melani Paladino (2n bat);Relat: Agnès Pagès (1r Batx.).

Després els alumnes de 1r d’ESO ens van oferir dues dramatitzacions amb dues interpretacions del poema “Palabras para Julia”, de J.A. Goytisolo.
Els últims premis que es van lliurar van ser el premi al cartell de Sant Jordi, que va guanyar la Carla Prat de 4t A, el premi a la millor fotografia matemàtica que es va endur en Jofre Amargant de 3r B; i finalment es van lliurar els diplomes a tots els alumnes que van participar a les proves Cangur i a Fem Matemàtiques.
Els presentadors van cloure l’acte i van donar pas a les activitats més lúdiques del dia: la fira de l’intercanvi de llibres, CD i DVDs originals, els tallers i la final de la competició de futbol-sala organitzada per l’Associació Esportiva Escolar de l’institut. Els tallers que van poder triar els nois i noies van ser: papiroflèxia, escacs, pintura d’ungles, creació de braçalets i confecció de punts de llibre.
El temps va acompanyar i la bona participació de tothom ho va facilitar: una bona celebració de la diada de sant Jordi.