Primera Jornada Diari Jove, 150 estudiants escriuen el futur del periodisme

El programa educatiu de El Periódico de Catalunya va aplegar prop de 150 estudiants en la primera edició de la Jornada Diari Jove, un espai de trobada adreçat a tots els centres educatius que, durant el curs 2012-2013, han participat en aquesta iniciativa que fomenta el periodisme entre els joves.
Un grup d’alumnes del nostre institut del grup +de8, concretament 13, que són: la Sandra Plaza, la Cèlia Sureda, l’Adriana Sarmiento, l’Ariadna Torrent (de 1r d’ESO), la Irene Carreras, l’Anna Vilarrubias, la Judit Costa, l’Aleix Serrallonga, en Nil Bonadona, l’Alba Artigas, la Júlia Pujolràs, la Júlia Toledo (de 3r d’ESO), i en Martí Vilà (de 4t) han participat des

de Nadal fins ara fent de periodistes en aquest projecte de El Periódico a través de l’edició d’un diari digital “diari jove el periodico”. Val a dir que, tot i no haver guanyat el primer premi, vam quedar finalistes, tal com ens van dir els organitzadors, la qual cosa ens omple de satisfacció i ens anima a continuar-hi participant el curs que ve, ja que l’experiència ha estat interessant i és una bona forma d’aprendre a pensar i a escriure.

La jornada del dia 22 de maig, presentada i conduïda pel periodista Pep Puig, va comptar amb la participació de Saül Gordillo, cap de continguts digitals de El Periódico. Gordillo encetà un debat amb els joves assistents al voltant de la socialització de la informació i la consolidació de l’ús de les noves tecnologies. Joves, mestres i professionals del periodisme van reflexionar sobre qüestions com la fiabilitat de la informació, la llibertat d’expressió, el futur de la premsa escrita i la gratuïtat de les notícies. Com no podia ser d’altra manera, el debat es desplaçà a twitter, sota el hashtag #DiariJove.
L’esdeveniment va incloure també el lliurament de premis Diari Jove 2012-2013. l’Escola Vedruna de Palamós guanyà el premi al ‘Diari Jove Més Popular’, l’Escola Betúlia de Badalona el de la ‘Millor Secció de Sostenibilitat’ i el diari de l’Institut Cristòfol Despuig de Tortosa s’endugué el premi com a ‘Millor Diari Jove