Posa’t la capa, dona sang. Fes d’heroi!

Els alumnes de 4t d’ESO us informem que col·laborem amb el Banc de Sang i Teixits en la donació de sang que tindrà lloc el dimarts, 28 de gener, de 5 a 9 de la tarda, al CAP d’Anglès.

Ens agradaria que coneguéssiu la importància que té donar sang. Una simple donació ajuda moltíssim. Sabeu que podeu arribar a salvar més d’una vida? Un cop feta la donació, la vostra sang es separa en les diferents parts: el plasma, els glòbuls vermells i les plaquetes. Cadascun d’aquests components servirà per cobrir les necessitats de fins a tres persones.

Agrairíem la vostra participació, sigui donant sang o fent-ne difusió, ja que volem aconseguir que vingui més gent que cap altre any i sense la vostra col·laboració això no serà possible.

Abans de donar sang heu de conèixer les normes bàsiques. Per començar, és imprescindible ser major d’edat. A més, el pes mínim és de 50 kg; una dona embarassada no pot donar-ne; i l’edat màxima és de 65 anys, encara que a partir d’aquesta edat  també es pot fer una donació sempre que es tingui la conformitat del metge responsable i es gaudeixi d’un bon estat de salut.

El dia de la donació se us farà una anàlisi de sang i haureu d’omplir un qüestionari relatiu al vostre estat salut. A continuació, es procedirà a la donació i, finalment, us oferirem un petit refrigeri i un obsequi per agrair la vostra participació!

Així que… no us ho penseu!!!

I tal com diu el nostre eslògan: “Posa’t la capa, dona sang. Fes d’heroi!”

Us hi esperem!

Els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Rafael Campalans, des de la matèria d’Aprenentatge i servei.