Passió, Esforç i Esport al 100%

Els nostres alumnes de 1r de batxillerat, un any més, van fer seu aquest eslògan. És el Raid, l’esperat i el temut raid d’inici de curs. Tot a l’hora. 26 alumnes, acompanyats per set professors que s’anaven combinant la seva participació al raid, van protagonitzar una sortida per les muntanyes del nostre entorn que els va portar a realitzar tres activitats esportives: BTT, senderisme i piragüisme. De fet, segons la condició física que tenien els participants, es van fer dos grups: El dijous al matí tots van fer bicicleta, però un grup va passar per Sant Julià, en direcció a Amer. Des d’aquí van continuar fins a la gorga de Santa Margarida i retornaren a Amer. Hi van dinar plegats i tot seguit es posaren a caminar cap a Sant Martí Sacalm per arribar al Far. Uns dirien que la pujada fou molt llarga, forta o pesada, d’altres opinarien que va estar prou bé. La qüestió és que hi arribaren tots. Es van muntar les tendes en què dormirien, van fer el sopar tots junts i després de sopar fins i tot van fer una castanyada amb les castanyes que havien anat recollint durant el camí de pujada.

L’endemà, de bon matí, es desmunten les tendes, es recullen els bàrtols i el grup dels forts se’n va amb bibicleta, altre cop, ara cap al Coll de Condreu, el salt del Sallent, donen la volta a l’Agullola, baixen cap a Susqueda i arriben fins al Pasteral. El segon grup surt caminant des del Far cap a Sant Martí, i des d’aquí tot carenant baixen fins al Pasteral. Ja al Pasteral, mentre un grup dina l’altre fa caiac, i al revés. Un cop acabada l’activitat de caiac surten tots plegats amb bicicleta cap a Anglès, de retorn.
Al final del trajecte, tots els participants, alumnes i professors, estan molt contents i satisfets i fan una valoració absolutament positiva de com ha anat tot plegat. Alumnes i professors han fet un bon equip. L’únic negatiu, el cansament. I què? El raid és com una mena de viatge iniciàtic, és la prova que han de passar per saber fins a quin punt són capaços d’esforçar-se i de resistir. I l’han passat amb nota.

“Falcó de notícies”