Passeig per les cendres dels volcans

Si alguna vegada us pregunteu quin sentit tenen les sortides escolars per anar a conèixer llocs que són un complement del que s’aprèn a l’aula, us ben asseguro que la visita a la zona volcànica de la Garrotxa us desfarà tots els vostres dubtes.
El proppassat 7 de novembre els alumnes de segon d’ESO van fer aquesta sortida, inclosa dins del programa de Ciències experimentals, per conèixer a fons una part de la zona volcànica de la Garrotxa. La visita consisteix a seguir un itinerari pel parc natural, guiat per membres de l’Escola de Natura de la Garrotxa.
Durant l’itinerari, que porta per títol “Volcans i colades de lava”, els alumnes van visitar el volcà Croscat -una autèntica aula a l’aire lliure- i van poder estudiar in situ els materials propis d’una erupció: gredes, bombes volcàniques, escòries, etc., que varen ser expulsats fa ni més ni menys que uns 11.000 anys.
Un cop van haver esmorzat, l’autocar va dur els excursionistes fins a Sant Joan les Fonts per estudiar-hi dues colades de lava situada a la llera del riu Fluvià.
La jornada es va acabar a Castellfollit de la Roca, des d’on es pot admirar l’impressionant cingle, un altre exemple espectacular de colada de lava.
Al final del dia hom sent la satisfacció d’haver viscut un dia de treball de camp magnífic i molt ben aprofitat. I, si per acabar la crònica us diem que vam gaudir d’un dia de tardor amb molt bon temps, que a la sortida va haver-hi molt bon ambient i que el comportament de tots els participants fou excel·lent, estareu amb mi que va valer molt la pena passejar-se per les cendres del Croscat i tota la zona volcànica olotina.
“Falcó de notícies”