Participem a la III edició del concurs PROGRAMA-ME

El dia 19 de març va tenir lloc a Reus la tercera edició del concurs de programació informàtica PROGRAMA-ME, i també va ser la tercera vegada que els alumnes de cicles d’informàtica del nostre institut hi participaven.

La competició estava formada per setze equips amb tres estudiants cadascun d’ells. Havien de ser alumnes matriculats als Cicles Formatius de Formació Professional durant el curs 2013-14. Hi competien centres d’arreu de Catalunya, i l’equip del Rafael Campalans va estar format per en Joel Avelló, l’Àlex Pou i en Jordi Serra. Els alumnes havien de tenir coneixements de Java, C o C++ i moltes ganes de programar bojament durant 4 hores per ser els representants catalans a la fase final del concurs que se celebrarà a Madrid al juny de 2014.
Els nostres alumnes van fer un bon paper i van demostrar un esperit competitiu i guanyador, la prova està que la diferència entre els equips va ser mínima i molt ajustada fins al final. Ara bé, l’institut guanyador va ser el Thos i Codina de Mataró. Els tres millors passen a la fase final que té lloc a Madrid.

Volem recordar-vos que un equip d’alumnes del nostre centre va guanyar aquest concurs ara fa tres anys, i a la final de Madrid no van guanyar però sí que van obtenir l’enorme satisfacció d’haver arribat tan enllà en una competició d’aquest caire. Els concursos són experiències motivadores i molt engrescadores per als alumnes, ja que els anima a ser exigents en el seu aprenentatge.

“Falcó de notícies”