On va au cinéma? Présentations orales à 2e ESO

Els alumnes de 2n d’ESO de Francès hem preparat unes presentacions sota el títol “on va au cinéma?”. Des del Departament de Llengües Estrangeres pensem que les presentacions són una bona oportunitat per a motivar els alumnes i fer que aquests vagin agafant més seguretat a l’hora de parlar en públic. Estem convençuts que aquestes activitats contribueixen a preparar els alumnes per a  situacions reals de la vida quotidiana, especialment aquest any en què una de les sortides programades és al sud de França. Aquesta presentació és una adaptació en francès d’una proposta didàctica que ja ha estat pilotada anteriorment a d’altres departaments amb resultats satisfactoris

L’hem escollida perquè fa que els alumnes hagin de resoldre un problema pràctic: anar al cinema a una ciutat francesa, la qual cosa els motiva a  fer una sèrie d’investigacions alhora que  fomenta el treball en equip/grup fent que els alumnes aprenguin a  documentar-se pel seu compte  bo i utilitzant les les noves tecnologies  i  aprenent a tractar la informació trobada a la xarxa. Aquesta tasca possibilita també que l’alumnat  aprengui a comparar i a prendre decisions per trobar les fórmules més senzilles, més econòmiques i més avantatjoses depenent de amb qui fan l’activitat: quins descomptes hi ha, quin transport és millor agafar, a quines promocions es poden acollir… Tot i començant a fer servir una segona llengua estrangera en situacions de la vida diària.