Malala Yousafzai i Kailash Satyarthi, Nobels de la Pau 2014, homenatjats al DENIP

En el marc de la Commemoració del DENIP 2015: Dia Escolar per la No violència i la Pau, que té lloc cada 30 de gener, a les escoles i instituts d’arreu s’organitzen diferents activitats de sensibilització sobre cultura de pau per a infants i joves. El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (o el seu acrònim DENIP) fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Aquest dia es convoca per commemorar l’aniversari de la mort del cèlebre pacifista Mahatma Gandhi i recordar la seva tasca en favor de la no violència i la pau. Se celebra a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i propers.
El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.
Què fan les escoles el dia de la no-violència i la pau?

Les escoles de tot el món celebren el DENIP amb diferents actes. Els objectius del Dia Escolar de la No-violència i la Pau són:
  • Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
  • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
  • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
  • Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
  • Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.
Al nostre institut també vam commemorar la diada. En dies anteriors al 30 de gener tots els grups-classe havien treballat i reflexionat a la tutoria algun aspecte dels que proposen els organitzadors del DENIP a l’entorn de la figura de Malala Yousafzai i l’activista indi Kailash Satyarthi, Nobels de la Pau 2014. Reunits tots plegats al pati, vam fer la síntesi de tots els dies anteriors. L’acte es va cloure amb una representació figurativa del colom de la pau.

“Falcó de notícies”