LA UAP 12, TREBALLANT PER LA PAU

Què és la UAP? Doncs un espectable musico-teatral per donar suport als projectes d’Intermón Oxfam a la Banya d’Àfrica. Davant la pobresa i la injustícia, REACCIONA. Aquestes són les paraules que figuren en el programa del concert que va tenir lloc els dies 26 i 27 de gener al Teatre municipal de Girona. Per sensibilitzar l’alumnat de secundària i les seves famílies i tots els que conformem la comunitat educativa dels instituts envers aquest objectiu tan lloable, el professorat de música d’una bona colla de centres de secundària de la demarcació de Girona organitza des de fa uns quants anys –concretament la d’enguany ja ha estat la quarta edició- un macro concert: es tracta de la UAP. Aquest concert es fa cada any en el marc de la commemoració del Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP).

En realitat no ha estat un sol concert, sinó cinc. Es va fer així perquè hi poguessin tenir cabuda tots els cantants i col.laboradors de l’espectacle. Enguany hi van participar professors de música i alumnes de 24 instituts de les comarques gironines: INS Olivar Gran (Figueres), SES de Caldes de Malavella, INS Josep Brugulat (Banyoles), I-E Salvador Vilarrassa (Besalú), IE de Lloret de Mar, SES Salvador Sunyer i Aimeric (Salt), INS Cassà de la Selva, INS Illa de Rodes (Roses), INS Santa Eugènia (Girona), INS Escola d’Hostaleria i Turisme (Girona), INS Montilivi (Girona), INS Abat Oliva (Ripoll), INS Rafael Campalans (Anglès), INS Jaume Callís (Vic), INS de La Jonquera, INS Vicens Vives (Girona), INS Vallvera (Salt), INS Salvador Espriu (Salt), INS Santiago Sobrequés (Girona), INS Narcís Xifra (Girona), INS Bosc de la Coma (Olot), INS Sant Elm (Sant Feliu de Guíxols), INS Alexandre Deulofeu (Figueres) i Col·legi Maristes de Girona.
El fil conductor de la UAP partia d’una recreació del Retaule de les meravelles. A partir de les cançons i la música es pretén fomentar el sentit crític i la sensibilitat de l’espectador. En el rerefons de la història, dramatitzada per un grup d’actors, es desenvolupava un espectacle musico-teatral en el qual els alumnes participants interpretaven 12 temes prou coneguts per tothom, com van ser: “Hello”, “0 Fortuna”, “Un Rayo de Sol”, “Singing in the rain”, “America”, “I want it all”, “Money, Money, Money”, “I dreamed a dream”, “Tinc gana”, “Do you hear” i “Cal que neixin flors a cada instant”.
En l’edició d’aquest 2012 van ser-hi presents l’alcalde de Girona, senyor Carles Puigdemont, el director dels Serveis Territorials d’Ensenyament, senyor Albert Bayot, la Consellera d’Ensenyament, senyora Irene Rigau, així com el director d’Intermón Oxfam a Girona i el President de la Diputació de Girona.
A més de les cançons, els alumnes, el cor, els actors i el Cor de cambra, van oferir unes coreografies molt aconseguides, i, si tenim en compte que a l’escenari del teatre municipal de Girona hi havia gairebé 200 persones, encara hi sabrem trobar més el mèrit i l’esforç de totes les persones que fan possible aquest espectacle tan digne. L’aforament del teatre, no cal dir-ho, fins a la bandera: ple de pares, mares, germans, avis i àvies que buscaven els seus fills, amics, néts… com es busca una formigueta, enmig d’un escenari embolcallat per la música i l’espectacle.
Hi ha moltes ànimes que fan possible tot el que us acabem d’explicar, però farem honor a la directora musical, Mercè Rigau; als músics: Lluís Figueras, Ricard Vives, Miquel Brugués i Àngel Abat; el text de Jordi Corrales, a la direcció escènica i coreografies dirigides per Emma Bover i a la direcció artística, que anà a càrrec de Cràdula Teatre, i a tots els professors i professores de música dels 24 instituts participants.
Fantàstic espectacle. Apa-li i fins l’any que ve!