DENIP 2012

El passat 30 de gener vam celebrerar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau, el DENIP. La celebració va consistir en un senzill acte simbòlic realitzat al pati de l’institut: construir el símbol de la pau amb els nostres cossos.

Amb aquest símbol vam voler expressar la nostra voluntat i compromís en la construcció de relacions humanes no violentes.
La construcció d’aquest símbol també era la culminació del treball fet a les aules durant la setmana anterior al dilluns 30 de gener:
Els de 1r d’ESO van fer i decorar uns coloms de la pau amb paraules i i desitjos pacificadors, i els han exposat a l’entrada de l’institut.
Els de 2n d’ESO van participar en la cantata per la pau que es va fer la setmana anterior al teatre municipal de Girona. També van fer una bonica interpretació del “Guernika”, de Picasso, i està exposada al vestíbul de l’entrada.
Els de 3r d’ESO van treballar la cançó “Imagine” de John Lenon, des de les assignatures de Música, Plástica i Ciutadania.
L’alumnat de 4t d’ESO va fer un test sobre cultura de la pau, per avaluar en quina mesura són constructors de pau en  la seva vida quotidiana. Els resultats i conclusions els van exposar als plafons informatius del passadís de 4t.
L’alumnat de batxillerat i del cicle formatiu d’Administratiu van reflexionar sobre la cultura de pau a través d’unes activitats i un documental  ofert per Justícia i Pau.
El símbol que vam construir ens ha de recordar tot l’any el lema del DENIP:

L’AMOR ÉS MILLOR QUE L’EGOISME
LA PAU ÉS MILLOR QUE LA GUERRA
LA NO VIOLÈNCIA ÉS MILLOR QUE LA VIOLÈNCIA

Podeu veure un resum de l’acte del dia 30 a aquí.