La Música clou les vacances d’estiu

En el marc del XIII Festival Internacional de Teatre Amateur de Girona (FITAG), que se celebra a Girona del 27 al 31 d’agost, la CANTATA UAP 2013 també hi ha estat present. La CANTATA és un espectacle musical format per alumnes de secundària dels instituts de les comarques gironines i guiats pel professorat de música (a més de molta altra gent col·laboradora)–molts de vosaltres ja sabeu de què es tracta-. El UAP 2013, estrenat el mes de gener,  va ser l’espectacle inaugural del FITAG 2013, la qual cosa és tot  un honor perquè representa una obertura i projecció cap al públic en general.

Així  doncs, dimarts passat es va fer la sessió oberta a un públic no escolar, i dimecres es repetí l’espectacle aquest cop amb un públic, majoritàriament format per familiars i amics. Si la CANTATA del gener sorprèn agradablement per la seva força, i impacta per la quantitat de veus de nois i noies a l’escenari, l’espectacle d’aquesta setmana diríem que s’ha refinat, se li han tret les aspreses i les estridències i n’ha restat l’alegria i la frescor.
Si ens fem ressò d’aquesta notícia al web del nostre centre és perquè dels 30 alumnes que formaven part del cor general, 14 eren de l’institut d’Anglès.  A més, del cor de cambra i amb un paper molt destacat i brillant, en formaven part la Tània Matas, l’Eva Jou i en Nil Bonadona. Els organitzadors van felicitar l’institut d’una manera especial, a través de la nostra professora de música, la Carina Nadal, per la significativa i nombrosa participació. La veritat és que té molt de mèrit i més si es tracta d’assajar durant el mes d’agost, en plenes vacances, una estoneta curta just per refrescar les cançons.
Tot i ser el mateix espectacle que ens van oferir al mes de gener d’enguany, després de fer uns mínims retocs, semblava un altre, més fresc i alegre, ja us ho hem dit més amunt, però amb el mateix esperit i la mateixa filosofia de fons: joves crítics que expressen la seva incomprensió i el desacord amb el món  que els toca viure, d’una banda, i joves inquiets que volen lluitar per  fer que les injustícies desapareguin. Tot un missatge al so de les cançons i la música per fer el retorn a les aules més optimista.
Falcó de notícies