INICI DEL CURS 2013-2014

Ja hem començat un nou curs escolar: el 2013-2014. Deixem enrere l’enyorament de les bones estones passades, deixem els bons moments tancats en una capseta que potser obrirem de tant en tant per evocar-ne l’olor. I és que l’estiu gairebé s’ha acabat i si no ha acabat encara l’estació, han anat esvaint-se, a poc a poc, els dies llargs i calorosos, que sembla que no s’han d’acabar mai… I arriba setembre. I amb el setembre, el retorn a les classes.  Per alguns es tracta del retorn al treball, per als nostres alumnes i els vostres fills i filles és la retrobada amb els amics que no s’han vist durant l’estiu, és un nou curs, amb moltes novetats, és conèixer i fer nous amics, és tenir nous professors, és un repte nou i un nou camí, en definitiva, en la seva encara curta vida.

Enguany hem iniciat el curs amb les aules ben plenes, estem al màxim de la nostra capacitat, tant a l’ESO, com al Batxillerat, com als cicles formatius d’Informàtica que el centre ofereix. Tot i aquest fet positiu del creixement, hem hagut de lamentar que aquest final del curs que hem deixat enrere hem perdut el cicle de grau mitjà de Gestió Administrativa per manca d’alumnat, i amb el cicle també han marxat tres professors que feia molts anys que treballaven al nostre institut. Es tracta d’en Josep Costa, l’Anna M. Serrat i la Joana Serra. Els desitgem molta sort en els seus nous destins.

Els cicles formatius donen resposta a unes necessitats d’estudis que van molt lligades a les expectatives dels estudiants o de les possibilitats que veuen d’aconseguir un treball en un futur no massa llunyà. I sembla ser que actualment la Gestió Administrativa no sedueix tant, com a mínim a la nostra zona escolar. Ho lamentem.
Però els alumnes van arribant: els de 1r d’ESO, els més expectants i els més innocents; els de 2n somrient per sota el nas i mirant-se els més petits i pensant  “Ara us toca patir a vosaltres”; els de 3r ja van sols, no necessiten que ningú els guiï els passos, perquè ells saben tots els secrets de l’insti i totes les particularitats dels profes; i els de 4t, què en penseu? D’una banda tenen la urgència de cremar una etapa “Són al darrer curs de l’ESO”, i per altra, és l’any del seu viatge de fi de curs “el viatge dels quinze anys!”… Els de Batxillerat se’ls veu perquè són molts, però van i vénen, tenen molta feina per fer i els manca temps per fer-ho tot: han de tirar el curs endavant, han de pensar i planificar el treball de recerca que després a 2n de Bat hauran de finalitzar i n’hauran de fer una exposició, davant d’un tribunal i de públic… Nervis, neguits, treball i desig i anhel de futur.
Els alumnes dels Cicles formatius són un grup amb unes singularitats molt especials: vénen a l’institut només a les tardes; alguns són de la nostra zona escolar, però n’hi ha que es desplacen de poblacions força allunyades d’Anglès, i s’estaran a l’institut els anys justos que dura el cicle; en gran part són majors d’edat…, sí, però amb necessitats que hem d’atendre, al cap i a la fi. Els del cicle de grau superior destaquen pel seu fort desig d’aprendre i perquè són emprenedors i creatius.
El professorat de l’Institut Rafael Campalans els acompanyarem a tots en la seva trajectòria. I carregats d’esperança, malgrat tots els malgrats, desitgem a tots els que sou part implícita de la comunitat escolar: alumnes, pares i mares, professorat, personal d’administració i serveis… a tots us desitgem un molt bon curs 2013-2014!

La Direcció