Jornada acadèmica sobre el dia d’Europa

El passat divendres 8 de maig els alumnes de 1r de batxillerat van participar a la jornada acadèmica sobre el dia d’Europa.
La Unió europea ha declarat el 2015 com a l’Any Europeu per al Desenvolupament (europa.eu/eyd2015) . A més, com sabem, el 9 de maig és el Dia d’Europa, la festa dels més de 500 milions de ciutadans de la Unió.
Un dels objectius de la Unió és assegurar que els qui vivim a Europa coneguem els nostres drets i les obligacions com a ciutadans i la forma d’exercir-los correctament. També cal saber què podem fer per a bé de tothom, dins i fora de la UE. A Anglès, Sant Hilari, Girona i Salt, els alumnes de 1r de Batxillerat d’alguns Instituts públics hi hem dedicat un treball previ i una Jornada sencera, que enguany ha estat el divendres 8 de maig, vigília del Dia d’Europa.
La jornada va començar amb la salutació del sr. Albert Bayot, director dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Girona, una introducció del sr. Josep Maria Ribot, funcionari del parlament europeu i llicenciat en ciències polítiques. També hi va haver una interessant conferència del sr. Alfons Martinell, professor emèrit de la universitat de Girona (càtedra UNESCO). Però el que segurament va ser més valorat pels estudiants va ser el treball en grups amb alumnes de tots els instituts participants sobre el reportatge “Home” (Yann Arthus Bertrand, 2009, versió reduïda)[homethemovie.org]. L’activitat es va cloure amb unes actuacions musicals fetes pels mateixos estudiants (la Tània Matas va ser la nostra magnífica representant).
Si voleu saber més coses de la jornada i del treball previ realitzat entreu al web clicant aquí . També hi podreu veure fotos, reportatges…