Jornada a Girona per als alumnes premiats a la Jornada “Dia d’Europa 2017”. “Units en la diversitat. Cultures a Europa”

El passat dissabte 20 de maig, cinc alumnes de 1r de batxillerat del nostre institut van participar a la Jornada organitzada per la Fundació Princesa de Girona (FPdG) com a premi per les seves comunicacions i reconeixement al seu treball i interès per la Jornada acadèmica “Dia d’Europa 2017”, organitzada des de l’àrea de Filosofia, celebrada el passat 5 de maig i de la qual teniu informació en aquest mateix espai. Els alumnes van ser la Laura Vila, l’Estel Artigas, l’Oriol Mudarra, la Cèlia Sureda i l’Elsa Bohórquez. Ells, juntament amb els alumnes premiats dels altres tres instituts participants i els professors acompanyants (INS Salvador Espriu de Salt, INS de Cassà i INS La Miquela de Bescanó), vam formar un grup d’uns 25 persones.

La Jornada va consistir en una recepció a la seu de la FPdG (C/ Juli Garreta 1, de Girona), amb un cafè de benvinguda. Tot seguit, i després de la presentació de la Jornada, l’Elisabet Don, periodista i col·laboradora del programa “Blog Europa” de TV3, ens va donar una visió d’Europa a partir de la seva experiència com a col·laboradora d’aquest interessant programa i estudiant d’Erasmus, animant a tots els participants a viatjar, a fer Erasmus, a estudiar idiomes i conèixer món i persones.

Després és va obrir un col·loqui entre els dos convidats principals de la Jornada: Mohamed El Amrani (Promotor i President de la “Xarxa de Convivència” i Premi Príncep de Girona Categoria Social 2014), i Josep M. Ribot. (Parlament Europeu. Cap de la Unitat de Recursos de la Direcció General de la Presidència). El col·loqui va girar entorn de l’experiència que cada un d’ells té de la diversitat a Europa i els reptes que aquesta planteja.

Després ens vam traslladar a la seu de la Generalitat a Girona on, acompanyats per Joaquim Lladó (cap de protocol) i Magdalena Vila, vam fer una visita guiada a l’OAC, instal·lacions administratives i espais historicoartístics (com l’antiga farmàcia de l’Hospital de Santa Caterina i l’auditori Josep Irla).
Finalment ens vam tornar a traslladar a la seu de la FPdG on vam poder gaudir d’un magnífic Lunch and networking juntament amb els ponents i convidats. El director general tècnic de la FPdG, Salvador Maneu, va tancar la jornada amb unes amables i encoratjadores paraules per als joves assistents i va lliurar uns obsequis a tots els participants.

“Falcó de notícies”, 21 maig 2017