Gimcana per la Girona romana

Avui, ante diem VI Idus Martias MMXVI, bona part dels nostres estudiants de l’itinerari de llatí de 4t d’ESO han participat a la “VI trobada d’alumnes de llatí” a la ciutat de Girona. L’experiència ha estat molt positiva.

Gairebé una trentena d’instituts i més de 600 alumnes han pogut conèixer la Gerunda romana gràcies a una gimcana pels principals indrets de l’antiga urbs: el portal de Sobreportes, l’església de Sant Feliu, la plaça dels Lledoners o antic macellum, la muralla, etcètera. Una vegada completat aquest recorregut, a la Sala de Graus de la Facultat de Lletres de la UdG, els estudiants han hagut de contestar diverses preguntes sobre el passat romà gironí, la gramàtica llatina i la mitologia. Val a dir que els estudiants del nostre institut hi han fet un bon paper. La trobada ha acabat a la plaça dels Jurats, amb un aperitiu, els discursos de comiat i amb un cèlebre himne acadèmic i goliardesc:
Gaudeamus igitur
Iuvenes dum sumus.