Entrevista a un membre de tribunal de TR

Entrevistem a Anna Torrent

L’Anna Torrent, professora de llengua anglesa de l’institut, enguany s’ha estrenat com a membre del tribunal del treball de recerca de Batxillerat. Li demanem que ens doni la seva opinió sobre els TR de batxillerat.

Com has viscut l’experiència de ser tribunal, ens en podries fer cinc cèntims?
Amb cert nervis propis de la novetat, però també amb responsabilitat. Cada membre del tribunal ha d’haver mirat bé els treballs dels alumnes, conèixer el que s’hi ha fet i com s’ha realitzat, en definitiva el que hi ha al darrere de cadascun.

Alguna altra vegada havies estat membre d’un tribunal de TR?
Jo tenia l’experiència d’haver estat tribunal en algun altre centre, tot i que era diferent. La posada en escena del dia de les presentacions era més d’estar per casa. Aquí a Anglès se segueix tot un protocol de preparació de les exposicions, i els alumnes reben tota l’orientació per part dels tutors.
Estic convençuda que aquesta preparació és una mostra del respecte que des del centre es té per tota la gran feina que ha fet l’alumnat. Tenir cura dels detalls i preparar l’escenari on l’alumne haurà de fer l’exposició es fa perquè el centre creu que els treballs fets pels alumnes s’ho mereixen.

Ens podries explicar alguna cosa que t’hagi sorprès?
Sobretot l’organització. El temps que l’alumne té per fer la seva exposició és suficient perquè pugui explicar què ha fet en el treball, les dificultats amb què s’ha trobat o allò més fonamental que ha après.
M’ha agradat veure que força famílies s’impliquen molt en la feina dels fills i que també han estat presents en les presentacions. És una cosa que m’ha sorprès gratament, ja que l’acompanyament és molt important.

Què et sembla que des del centre també es convidi les autoritats municipals i directors d’escoles, a més de les famílies?
Trobo que la seva presència és molt important, i és una mostra de respecte a les activitats i a la feina que es fa al centre, ja que moltes vegades queda circumscrita en l’àmbit intern i no es coneix prou. Que hagin assistit a les presentacions l’alcalde de la Cellera o l’alcadessa d’Anglès, i el director de l’escola Pompeu Fabra és una expressió de les bones relacions que té l’institut amb el món local.

Alguna cosa es podria millorar?
A veure, l’institut prepara les presentacions amb gran dignitat però cal dir que el centre té una infraestructura limitada, tot i així queda molt bé i és ben correcte. Si em demanes per millorar alguna cosa, podria dir la il.luminació de la biblioteca, ja que sobretot cap a última hora la sala va anar quedant una mica fosca. I posats a demanar per què no un institut nou?

Moltes gràcies de les teves paraules i comentaris, Anna.

“Falcó de notícies”