Dia Europeu de les Llengües

Un any més a l’institut ens hem sumat a la celebració del Dia Europeu de les Llengües , promogut  per la Comissió Europea i el Consell d’Europa. A partir de l’Any Europeu de les Llengües, el 2001, s’institutí el 26 de setembre com el Dia Europeu de les Llengües. Aquesta commemoració ens recorda la importància de saber parlar quantes més llengües millor. El Dia de les Llengües proposa el multilingüisme, com una riquesa cultural per cadascú de nosaltres, de manera individual i col·lectiva.
L’institut Rafael Campalans també ens hem acollit a celebrar aquesta diada tot seguint la tradició dels darrers anys, ja que el nostre centre educatiu té com a senyal d’identitat donar gran importància a l’aprenentatge de les llengües.

El grup de tots els alumnes d’ESO i de Batxillerat van dibuixar una silueta de Catalunya al terra del pati, com a símbol i representació de la terra acollidora i d’integració que som.
Previ a la diada i a cada tutoria, es va fer un treball de caire lúdic enfocat a reflexionar a l’entorn del tema de fons que ens proposen els organitzadors del Dia Europeu de les Llengües: el plurilingüisme i el multilingüisme, ja sigui com a eina de riquesa personal, o com a eina per anar pel món i tenir possibilitats d’èxit. Nosaltres, des de la nostra terra, Catalunya, amb una llengua pròpia, el català, som gent oberta a entendre’ns i per entendre’ns no només s’ha de voler fer sinó que s’ha de tenir una eina, o un instrument de comunicació: és la llengua, aquest instrument. Per això ens cal fer esforços per poder conèixer llengües. Conèixer llengües vol dir ser conscients que hi ha altres realitats, a més de la nostra, i aquest coneixement ens permet anar pel món amb garanties. Els eslògans pensats i escrits per molts alumnes de l’institut i que hem penjat a l’entrada de l’institut són un pou de riquesa creativa i de reflexió. Moltes gràcies a tots els participants.

“Falcó de notícies”