DENIP 2019

El dia 31 de gener, alumnes i professors ens vam reunir a la pista per celebrar el Dia Escolar de la No-violència I la Pau (DENIP). Al nostre Institut des del 2006 cada any, d’una manera o altra, a finals de gener fem visible l’esprit del  DENIP, que és ben present en els  objectius de la Programació General Anual i és un dels temes principals del Projecte de Convivència  del nostre centre: Fomentar una cultura de la pau i la no-violència, juntament amb els valors que fan possible preservar i enriquir la vida de totes les persones. El Lema d’aquest curs ha estat “Viure junts les diferències” .

Per preparar aquesta celebració, els alumnes de 1r , 2n, 3r i 4t d’ESO al llarg de la setmana anterior, van fer una activitat a tutoria “Encara que hi hagi diferències, què ens uneix?”. La primera part es va treballar de manera conjunta per nivells al pati i desprès cada grup a la seva aula va fet les reflexions  que vam compartir el dia 31. L’alumnat de batxillerat va treballar el respecte cap a les diferents orientacions sexuals (afinitats sexo-afectives) .

Per tancar l’acte els alumnes de 1r i 2n d’ESO van cantar un dels temes de la Cantata per la Pau, UAP 19 BRUNDIBÁR.