CAFÈ FILOSÒFIC a 1r de batxillerat

El passat 20 de desembre, a la classe de filosofia dels alumnes de primer de batxillerat, vam fer una activitat diferent que ens va permetre poder-nos expressar en llibertat. L’exercici consistia en un cafè filosòfic que és una mena de debat d’una determinada temàtica on, els alumnes que la plantejaven, eren els encarregats de portar el fil de la sessió.

Aquesta vegada vam parlar de les mentides, de la diferència entre mentir i ocultar la veritat, sobre els comptes falsos i les fake news. A més, una de les preguntes llançades per les conductores del debat que va causar molta polèmica va ser si et pots considerar un bon amic mentint o ocultant la veritat a alguna amistat, veient que calia tenir en compte la intenció o finalitat de la mentida en qüestió. Com ja va ser plantejat al principi, de mentides tothom en diu, i n’hi ha de diversos tipus segons la finalitat i el grau d’ocultació o modificació de la veritat.

Un cop acabada la classe, vam poder gaudir d’un esmorzar (sucs, galetes i altres petits aperitius) per poder-nos assemblar a un cafè filosòfic real perquè aquest es duu a terme amb una tassa de cafè.