Jornada de Filosofia a Girona

El passat divendres 13 de desembre els alumnes de 2n de batxillerat van participar a la Jornada de Filosofia 2019, aquest any dedicada a “La societat del control”

Es tracta d’una Jornada acadèmica organitzada pels professorat de Filosofia dels centres participants (aquest any a més del nostre institut, l’institut de Vilablareix, l’INS Carles Rahola, l’INS Vicens Vives, l’INS Narcís Xifra i l’INS Santa Eugènia de Girona, i l’institut de Cassà) amb motiu del Dia Mundial de la Filosofia.

Van preparar la Jornada llegint i comentant textos i reportatges sobre el tema, participant en el fòrum virtual de debat, elaborant comunicacions filosòfiques sobre Podem conviure sense control de l’Estat, de la societat, de les amistats, de la família?” Durant la Jornada, a la facultat de lletres de la UdG, es va realitzar un debat en petits grups amb representants dels centres participants sobre l’episodi  “Safe and Sound, S1E9 d'”Electric Dreams”, (Alan Taylor, 2018). Els grups van exposar la seves conclusions en sessió plenària. Desprès d’un magnífic esmorzar ofert per la Càtedra Ferrater Mora de pensament contemporani, ens vam traslladar a l’auditori de l‘INS Vicens Vives on vam poder seguir la conferència de la professora de la facultat de filosofia Mireia López Amo, “La fi dels secrets: la nova era del control”.

Després es van fer els reconeixements a les millors comunicacions dels alumnes. Del nostre centre van ser premiades la Paula Matamala per la redacció “Control com a sinònim de preocupació?”  i en Raul Costa per la redacció  “El miedo, el control actual de los estados”.

La Jornada va finalitzar amb dues actuacions musicals a càrrec d’alumnes de l’INS Narcís Xifra.

És una experiència que l’alumnat valora positivament i recomana que es mantingui en el futur. Per a més informació podeu entrar al moodle de la Jornada de filosofia 2019 aquí. Hi trobareu els textos, les comunicacions, les fotografies i tot el treball realitzat per l’alumnat.

Departament de Ciències Socials