Anada al TNC

Els alumnes de 1r i 2n de batxillerat, acompanyats de professors de l’institut, aniran demà al TNC, al teatre nacional de Catalunya, a veure l’obra de teatre de Mercè Rodoreda, La senyora Florentina i el seu amor Homer.

Sergi Belbel és el director de l’obra i torna a la Sala Gran del TNC per dirigir Mercè Sampietro en un clàssic de Mercè Rodoreda. A la Barcelona de principis del segle XX, les tristeses d’una professora de piano soltera es transformen en el vigorós procés de construcció d’una personalitat forta i lliure, davant dels ritmes marcats per un món de desitjos masculins. Una celebració de la independència femenina que en l’exili republicà de la seva autora també esdevé un lúcid clam pels valors democràtics. Concebut des del diàleg directe amb una tradició escènica estroncada per la Guerra Civil, en un equilibri exquisit entre ironia i continuïtat, el teatre de Mercè Rodoreda és una baula fonamental a l’hora d’entendre aquesta veu tan assenyalada en la literatura europea del segle XX.
Cada any l’institut programa anades al teatre per diferents nivells d’alumnat, fa uns dies els alumnes de 4t van anar també a Barcelona a veure el musical Scaramouche, de la companyia Dagoll Dagom, obra que té un gran èxit de públic i que va agradar molt als nostres alumnes i acompanyants.
“Falcó de notícies”, 28 de febrer 2017