La Mini i el pes de l’Institut El Pont de Suert

La Miniolimpíada és un esdeveniment esportiu patrimoni de la comarca de l’Alta Ribagorça.

Fa 44 anys que el Consell Esportiu de l’Alta Ribagorça la fa possible i això representa una emprempta sòlida i consolidada en el territori.

Liderada pel Consell Esportiu i l’Ajuntament del Pont , fa ja uns anys que compta amb la implicació de l’Institut El Pont de Suert. Una aportació fonamental per a ser sostenible en el temps.

Els alumnes del Cicle de Neu, han assumit l’organització operativa de l’esdeveniment com a projecte formatiu dintre de l’assignatura Disseny d’Espais i organització d’esdeveniments esportius. Parteixen del marc teòric, per, de mica en mica, anar desenvolupant tots els passos necessaris per a acabar executant la jornada esportiva. S’organitzen en diferents departaments i a través del treball en equip van construint La Mini.

EL VOLUNTARIAT DE L’INSTITUT, UNA BAULA CLAU PER A LA MINI

La Mini la viuen moltes generacions. Pares i mares que han participat a l’Olimpíada ara hi porten als seus fills. Salvant les diferències, una cosa semblant succeeix amb els alumnes de l’Institut El Pont de Suert. Mentre són a primària competeixen i gaudeixen com a protagonistes, com a esportistes. Quan arriben a l’insti el seu rol canvia i passen a formar part de l’organització. Esdevenen una baula fonamental d’aquesta. Són els Voluntaris i Voluntàries de La Mini. La seva implicació és fantàstica i la seva aportació permet dur a terme un esdeveniment gran, amb molts canvis i necessitats de control.

La Mini és un esdeveniment important per al Consell Esportiu de l’Alta Ribagorça i per als nens i nenes de l’Alta Ribagorça, el Pallars Jussà, Sobirà i la Val d’Aran. És una festa de l’activitat física i l’esport, un espai per a passar-ho bé i compartir-lo amb els amics i la família

LA MINI, ESDEVENIMENT SOSTENIBLE i ESPAI PER ALS VALORS

El món de l’esport és una oportunitat per treballar de manera transversal. Per això, parlem d’esdeveniment sostenible i prenem mesures per fer front a l’#emergenciaclimatica, a la #crisiclimàtica.

Desenvolupem accions i tallers de sensibilització amb els nens i nenes de primària de l’Escola Ribagorçana. Preparem punts de recollida que fomenten el reciclatge. Utilitzem materials biodegradables, aquest any, amb l’ajuda del Consell Comarcal de l’Alta Riabgorça.

Els valors de l’esport són molt presents en la comunicació vinculada a l’esdeveniment. La importància de participar, d’esforçar-se, de competir amb respecte, de practicar bons hàbits, de cuidar el descans, l’alimentació…Hi ha tants atributs vinculats a La Mini, que permet enviar un munt de missatges positius.

Una de les conclusions a les que arribem, és que La Mini, com qualsevol projecte, agafa la dimensió que l’equip que la du a terme, és capaç d’assolir. Allò que veiem, és el que la gent aconsegueix amb treball, constància, esforç i compromís.

Un any més, felicitats alumnes de 2n del Cicle de Neu.