Projectes i Intercanvis

Avui en dia, una part fonamental del funcionament d’un centre educatiu és la participació en projectes educatius que complementin la formació que es dóna als alumnes dins de les aules ordinàries. Aquí teniu una relació dels projectes en què el nostre centre està treballant actualment o ha treballat al llarg dels darrers cursos.

Projectes de recuperació de llavors autòctones de la Ribagorça i de cultiu de bolets

Projecte presentat a l’ADRR per intentar recuperar llavors autòctones amb l’elaboració d’un estudi previ de prospecció de les plantes de la zona i acabar fent-ne el cultiu. El projecte de bolets està més encaminat a crear unes pràctiques per als estudiants de cicles de forestals en el mateix centre. Tots dos projectes millorarien les nostres instal·lacions i la imatge del cicle. La iniciativa també vol donar visions de possibles negocis als alumnes del cicle.

Altres projectes

Formació en centres de treball

Adreçat als estudiants de forestals. Ja hem dut a terme pràctiques a Perú (el curs passat) i esperem per a quest curs unes pràctiques a Xile i Itàlia.

Actualment el nostre centre participa en dos intercanvis amb altres centres de l’estranger:

– Proposat pel Departament de llengües estrangeres, un intercanvi dels alumnes de 1r de Batx amb estudiants d’edats similars del centre Damiaaninstituut d’Aarschott, Bèlgica. La durada és d’una setmana a cada país i se solen fer a l’octubre i l’abril durant el curs escolar. Durant els curs 2018/19 hem fet un canvi  pel que fa a aquest intercanvi. Actualment els alumnes que realitzen aquesta activitat són els de 4t d’ESO.

– Des del curs 2014-15, el nostre centre realitza un intercanvi amb el centre Rutland High School de Rutland (Vermont) dels Estats Units d’Amèrica. En aquest han participat els nostres alumnes de 4t i de 1r de batxillerat. La durada és de dues setmanes en cada lloc i, de moment, s’han dut a terme al setembre i al juny del curs escolar.

Durant el curs 18/19 hem fet un canvi en aquesta activitat i els alumnes que participaran en l’intercanvi seran els de 1r de batxillerat.

Comenius

Tot i que vam sol·licitar un nou projecte i vam assistir a la reunió preparatòria a Munich aquest projecte malauradament ens ha estat denegat per falta de pressupost des del Ministerio de educación i el Departament d’educació. Seguirem treballant per iniciar nous projectes similars en el futur.

Projecte Junior Rangers

Portem també uns quants anys col·laborant amb el Parc Nacional d’Aigües Tortes i Estany de Sant Maurici en el projecte europeu anomenat Junior Rangers. Alguns dels nostres alumnes han participat als estius en intercanvis organitzats amb diferents parcs nacionals de l’àmbit europeu.

Intercanvis amb els EUA i Bèlgica

S’han estat realitzant intercanvis entre aquests 2 països amb l’alumnat de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat durant els darrers  8 anys. Desafortunadament, degut a les restriccions de mobilitat per la pandèmia, aquests intercanvis estan postposats fins que el Departament d’Educació doni les directrius  per tornar a engegar aquests intercanvis lingüístics.

Projecte Patrimonio Joven: 2º Foro juvenil iberoamericano del patrimonio mundial

Aquest projecte, organitzat pel Foro Juvenil Iberoamericano i la Subdirección General de Protección del Patrimonio Histórico -depenent del Ministerio de Cultura-, va comptar  amb la participació de l’alumna Joana Farrero Roger. Es tracta d’un projecte adreçat a joves de diferents nacionalitats per tal de concienciar-los de la importància de la conservació i manteniment del patrimoni cultural del món. La trobada va tenir lloc a Aranjuez del 20 al 30 de juny i va comptar amb la participació de joves d’entre 12 i 15 anys procedents de Brasil, Mèxic, Cuba, Colombia, Veneçuela, Perú, Xile, Bolívia, Portugal i Espanya. Si voleu tenir més informació sobre el programa de les activitats i els objectius d’aquest foro, visiteu la seva pàgina web.