Setmana BIO

Setmana BIO a l’escola 2019

Marina Romero/Pont de Suert

Durant la setmana del 21 al 24 d’octubre, els alumnes del Cicle Superior d’Educació i Control Ambiental de Pont de Suert van realitzar un seguit de tallers aprofitant la setmana BIO a l’Escola.

Aquest esdeveniment és impulsat per la Generalitat de Catalunya des de fa anys per fomentar i sensibilitzar sobre la importància de consumir aliments d’origen ecològic i de proximitat i conèixer les diferents maneres de produir aquests aliments respectant el medi ambient, ja que són lliures de productes químics de síntesis com els pesticides, herbicides, fertilitzants o en el cas de la ramaderia lliures d’antibiòtics i també d’hormones de creixement.

Aquests tallers es van dur a terme a la mateixa comarca de l’Alta Ribagorça entre les diferents escoles de la zona, aglutinant infants de primària i adolescents de l’ESO i Cicles de grau mig.

Els participants van poder gaudir de diferents tastets de carns de l’Alta Ribagorça, la creació de pizzes amb farines de llenties vermelles i de cigrons i per últim varietats antigues de pomes de l’Alta Ribagorça.

Els altres dos tallers van ser de sembra i reconeixement de substrats al viver amb els més petits de p4 i un taller de llombricultura als alumnes de grau mig del cicle de forestals.

Donat l’interès i èxit de les activitats esperem que el proper any es pugui repetir!