Orientació Educativa

Cap de departament

Orientadora

SIEI

Anglès, català, castellà, matemàtiques, Projecte (SIEI)

Tutora SIEI

Anna Batlle

Orientadora

Referent d’orientació de 1r, 2n i 3r d’ESO

Docent de Psicologia a 1r de Batxillerat

Creixell Escoda

Aula d’Acollida

Referent d’orientació de 4t d’ESO

Tutora de l’Aula d’Acollida

Gemma Oronich

Aula d’Acollida

Docent de l’Aula d’Acollida

Atenció a la diversitat

Genís Morales

Educador d’Educació Especial

Suport a la docència a l’aula

Suport a l’alumnat amb necessitats educatives específiques

INFORMACIÓ

FUNCIONS DEL DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ EDUCATIVA

El nostre departament s’encarrega de:

1. Atenció a l’alumnat
  2. Docència, prioritzant l’alumnat amb més dificultats a fi que assoleixi les competències bàsiques.
  3. Atenció individualitzada a alumnes amb necessitats educatives especials i alumnes que, per situacions personals o socials, requereixen una atenció específica. Aquestes actuacions es poden dur a terme:
    • Prioritàriament dins l’aula ordinària per tal d’oferir a aquest alumnat oportunitats de participar en els entorns i activitats el més normalitzats possible,
    • Quan sigui necessari, en grups reduïts d’alumnes, en situacions d’atenció individual o en altres formes d’agrupament de l’alumnat.
  1. Suport tècnic al professorat
  2. Valoració de necessitats educatives de l’alumnat en l’àmbit acadèmic i escolar i concreció de propostes d’intervenció educativa (amb el suport de l’EAP)
  3. Col·laboració en la planificació d’estratègies organitzatives i didàctiques per a l’atenció a necessitats educatives de l’alumnat, que afavoreixin la participació d’aquest alumnat en l’entorn escolar ordinari.
  4. Participació en l’elaboració i el seguiment de plans individualitzats.
  5. Aportació de materials específics i adaptats que facilitin la participació de l’alumnat amb dificultats específiques en les activitats ordinàries del centre i de l’aula.
  6. Col·laboració en la prevenció de conductes de risc i en la gestió de conflictes.
  7. Participació en la comissió d’atenció a la diversitat a fi de col·laborar en la planificació i el seguiment de mesures d’atenció a les necessitats educatives de l’alumnat del centre.
  8. Coordinació de les actuacions dels serveis externs que intervenen en l’atenció a l’alumnat (EAP, CSMIJ, Serveis Socials…)
  9. Orientació a l’alumnat i suport a l’acció tutorial (sobretot a 3r i 4t d’ESO)

Orientador educatiu Anna Batlle