1. Preinscripció IFE

1. Participants en el procés i requisits:

Poden participar en el procés les persones interessades que compleixin tots els requisits següents:

a) Alumnes amb necessitats educatives especials associades a discapacitat intel·lectual lleu o moderada, que disposin de l’informe emès per l’equip d’assessorament i orientació psicopedagògic (EAP).
b) Alumnes d’entre 16 i 20 anys d’edat durant l’any natural d’inici de l’oferta de l’itinerari formatiu específic.

2. Presentació de sol·licituds:

– La sol·licitud de preinscripció es formalitza mitjançant el formulari disponible a la pàgina web del Departament d’Educació. Només es pot presentar una sol·licitud per persona i s’hi poden fer constar fins a tres peticions, per ordre de preferència. La sol·licitud es presenta al centre de la primera petició, junt amb la documentació acreditativa, dins el termini indicat. No s’admeten sol·licituds fora de termini.
– La petició d’admissió a un centre comporta l’acceptació del perfil d’estudis que s’hi imparteixen.
– Només es tindran en compte la segona i tercera petició si, un cop publicades les llistes definitives d’alumnes admesos, no s’ha aconseguit plaça en el centre escollit com a primera petició i queden places vacants en els altres centres demanats.
– La falsedat o frau en les dades al·legades o la presentació de més d’una sol·licitud de preinscripció comporten la invalidació dels drets de prioritat que puguin correspondre.

3. Calendari de preinscripció i matrícula:

Publicació de l’oferta: 10 de maig de 2024.
– Període de presentació de sol·licituds: del 13 al 24 de maig de 2024, ambdós inclosos.
– Publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional: 31 de maig de 2024.
– Sorteig a efectes de desempat: 03 de juny de 2024 en el mateix centre.

-Termini per presentar una reclamació: del 04 al 10 de juny de 2024, ambdós inclosos.
– Publicació de les llistes d’alumnes admesos: 17 de juny 2024.
– Període de matrícula per als alumnes preinscrits amb plaça assignada: del 20 al 28 de juny de 2024, ambdós inclosos.

4. Documentació a presentar

Documentació que cal presentar en tots els casos:
– Original i fotocòpia del DNI, NIE o passaport vigent. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.
– L’informe de reconeixement de necessitats educatives especials emès durant l’educació obligatòria, en què consti la condició d’alumne amb necessitats educatives especials associades a discapacitat intel·lectual lleu o moderada.

Si la persona sol·licitant és menor d’edat també s’ha de presentar:
– Original i fotocòpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
– Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor o tutora o guardador o guardadora de fet) o si la persona sol·licitant és estrangera, de la targeta de residència on consta el NIE o del passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen. De manera extraordinària i a efectes de preinscripció, les dades d’identificació o de filiació de les persones estrangeres també es poden acreditar amb el document d’identitat o el llibre de família del país d’origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar. El director o directora o la persona titular del centre la valora i deixa constància per escrit de la decisió adoptada.

5. Criteris de prioritat, barem que s’aplica i documentació acreditativa:

Si hi ha més demanda que places, s’apliquen, successivament, els criteris de prioritat en l’admissió següents:

a) En primer lloc, l’alumnat que compleix 16 o 17 anys durant l’any en què accedeix a l’itinerari formatiu específic (IFE)

b) En segon lloc, l’alumnat que compleix 18 anys durant l’any en què accedeix a l’IFE.
c) En tercer lloc, l’alumnat que compleix 19 anys durant l’any en què accedeix a l’IFE.
d) En quart lloc, l’alumnat que compleix 20 anys durant l’any en què accedeix a l’IFE.

Dins de cadascun dels grups d’edat establerts en el punt anterior, les sol·licituds es prioritzen d’acord amb els criteris següents:
a) Situació d’escolarització en el curs acadèmic actual:

– Estar matriculat en un centre ordinari o en un centre d’educació especial a l’etapa obligatòria: 25 punts.
Documentació acreditativa: certificat d’estudis o altra documentació que acrediti l’escolarització.

b) Participació per primera vegada en programes post-obligatoris
– No haver cursat i finalitzat programes de qualificació professional inicial (PQPI) ni programes de formació i inserció (PFI): 10 punts.
Documentació acreditativa: l’acreditació d’aquest criteri es realitza marcant la casella corresponent en la sol·licitud de preinscripció.

Sol·licitud Preinscripció

• Llista preinscrits amb puntuació provisional
  • Publicació d’alumnes admesos