Xerrada al CF d’Integració social

El passat 16 de novembre la professional Esther Torres Rubio, llicenciada en psicologia social, coach i emprenedora social, va oferir la xerrada “El paper de les motivacions i reptes de l’integrador sociolaboral” als alumnes i professorat del Grau d’Integració Social, dins del marc del mòdul d’inserció sociolaboral.

12243467_703550246442687_3243429731866119439_n

Al llarg de la xerrada la nostra ponent va presentar els elements claus d’un projecte professional. A  partir d’una metodologia de debat i preguntes va ajudar els alumnes a connectar-se amb la realitat personal i professional present i va oferir una visió àmplia i de conjunt de les possibilitats d’innovació i d’emprenedoria que existeixen a l’entorn més proper i llunyà de les persones, és a dir, a partir de les competències adquirides des de la família, passant per la formació reglada, no reglada, en activitats de voluntariat o a partir de les pròpies motivacions personals.

No quedar-se aturats esperant que arribi la feina, fer recerca dins del mercat laboral, detectar necessitats i reptes són actuacions que porten a l’adquisició d’habilitats competencials que cal tenir per ser un bon inseridor sociolaboral: conèixer les oportunitats d’innovació i reptes que ens ofereix la realitat a partir dels desenvolupament dels nostres propis interessos, de les nostres pròpies capacitats i recursos, sortir de la zona de confort, i canviar la nostra mirada al món, veient oportunitats i possibilitats més que no pas impediments i dificultats són algunes de les actituds que van aparèixer durant la jornada.

En conclusió, la creació del propi itinerari professional o projecte professional com a futurs inseridors sociolaborals és la millor manera de poder ajudar d’altres col·lectius i usuaris a inserir-se professionalment.

Agraïm a l’Esther Torres la seva col·laboració amb aquesta xerrada que ens ha obert la mirada a les possibilitats de futur que poden existir en el camp de la inserció sociolaboral dels nostres alumnes.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *