Laia Sardà, Premi Josefina Cardó

El passat 3 de juliol a les 7 de la tarda,  al pati de Sant Roc de Valls, es va fer l’entrega del IV premi Josefina Cardó de recerca de Batxillerat per a alumnes de l’Alt Camp. La guanyadora del premi va ser l’alumna Laia Sardà Grau, de l’Institut Narcís Oller,  pel seu treball: “Evolució d’un nen cec en una classe ordinària“. També es va reconèixer la tasca del tutor/a de l’alumna guardonada, en aquest cas la professora Montserrat Vallès i el professor Albert Mestres.
L’institut d’Estudis Vallencs convoca el Premi de Recerca de Batxillerat 2020 Josefina Cardó com a reconeixement a la dedicació dels estudiants de la comarca en la recerca i difusió d’informació sobre temàtica referent a l’Alt Camp que es duu a terme en els treballs de recerca fets als instituts Narcís Oller, Jaume Huguet, Serra de Miramar i Fonts del Glorieta, així com a reconeixement al paper dels docents en el foment del pensament crític i el desenvolupament de les habilitats i competències dels alumnes, representats en aquest premi en la persona de la Doctora Josefina Cardó Soler.
Josefina Cardó i Soler (El Vendrell, 1921-Valls, 2017)
Nascuda el 1921 al Vendrell, de pare vallenc. Estudià Magisteri i posteriorment es llicencià en Filosofia i lletres, secció Història. Es doctorà amb la tesi “Evolució dels conreus del Camp de Tarragona a partir del sXVIII”. L’any 1952 s’incorpora com a docent al claustre de l’Institut de Batxillerat Narcís Oller.
Activista cultural vinculada a moltes entitats que treballen per la llengua i el país, l’any 1962 inicia classes de català a través d’Òmnium Cultural i al mateix institut on treballa. Deixa la docència l’any 1987 en jubilar-se, però continua formant part activa de moltes iniciatives ciutadanes en favor de la llengua. Josefina Cardó va morir el passat 17 de desembre de 2017. Continua sent un referent a Valls en l’àmbit de la docència de la història, la geografia i la història de l’art, així com de la defensa de la llengua.

Felicitats a la Laia Sardà i als seus tutors Albert Mestres i Montse Vallès.