La bugaderia de l’IFE

Durant el primer trimestre de curs l’alumnat d’IFE AMIE va  treballar l’adquisició d’habilitats de cura i manteniment de la roba, introduint els Objectius de Desenvolupament Sostenible a través del projecte la Bugaderia de l’IFE, amb diferents accions, campanyes i col.laboracions aprofitant el actes de sensibilització de la XIV Setmana Europea de la Prevenció de residus 2022 “Tèxtils. Moda circular i sostenible” de l’Agència Catalana de Residus i el servei “Reutilitzem i reciclem la teva roba” de la Regidoria de Sostenibilitat,  Serveis Ambientals i Medi Natural de l’Ajuntament de Valls.

També es van dur a terme diferents accions com el Mercat de roba solidària de roba usada a l’institut (24-25 novembre 2022), i formacions com el Taller de modelatge reciclant samarretes amb Concrete (28 novembre 2022) gràcies al Projecte d’ Educació pel Desenvolupament des de l’Associació Cultural l’Aleta (La Turba – Grup de Consum La Bajoca),  i el Taller d’Ecodisseny de l’Agència Catalana de Residus (12 desembre 2022) així com l’Exposició  itinerant al vestíbul de l’institut sobre residus tèxtils (gener 2023) de la Regidoria de Serveis Ambientals i Medi Natural de l’Ajuntament de Valls..

Com a resultat de tota d’aquesta tasca de conscienciació en la reducció de residus l’alumnat va investigar sobre els productes de neteja i d’higiene personal, i, amb la col.laboració del Departament de  Física i Química, va elaborar els sabons de cos artesanals 100% natural, lliures de tòxics i biodegradables amb la idea d’evitar al màxim els envasos innecessaris.

ç

Des de l’IFE agraeixen la col·laboració d’entitats, organitzacions, comissions i departaments.