Des de casa o des de Suècia, un taller musical a l’Institut Narcís Oller amb la cantautora Elena Volpini

Els alumnes de Batxillerat d’Arts Escèniques del Narcís Oller que participen en el projecte Erasmus Let’s Jam amb l’institut suec AF Chapman, de la ciutat de Karlskrona, han assistit plegats a un taller de composició musical en línia a càrrec de la jove cantautora vallenca Elena Volpini.

Per assistir a la trobada, els alumnes de 2n de Batxillerat del Narcís Oller, en modalitat semipresencial, s’han connectat des de casa, els alumnes suecs des del seu institut a Karlskrona i l’Elena Volpini, guitarra en mà, des de l’aula de música de l’institut Narcís Oller amb els de 1r de BAT. Al llarg de la sessió han conversat en anglès sobre estils musicals, tècniques de composició de cançons i la situació de precarietat en què es troba actualment el món de la cultura.

L’Elena ha fet emocionar el públic presencial i el de la pantalla interpretant el seu darrer single “Frío”, disponible ja a totes les xarxes i ha insistit en la necessitat de crear des del cor i la naturalitat.
“Aquest tipus de trobades ens permeten seguir el projecte Let’s Jam malgrat la situació actual. Convidar artistes és molt bona idea; els podem donar a conèixer tant aquí com a Suècia i compartir punts de vista diferents com a músics. Si enguany no podem viatjar amb l’institut, la Klara Lindegren, la meva parella d’intercanvi, i jo hem decidit que ens visitarem pel nostre compte tan bon punt es pugui viatjar” ens diu la Laura Ponts de 2 BAT del Narcís Oller.

Segons paraules d’en Josep Mateu, també alumne de Batxillerat del Narcís Oller, “convidar artistes i personalitats del món musical ens serveix de font d’inspiració i d’aprenentatge. El fet de compartir amb alumnes de la nostra edat de Suècia resulta molt interessant perquè ens permet intercanviar sobre el que ens mou a tots els participants en el projecte Let’s Jam: la música”

A causa de la pandèmia, les visites d’intercanvi que tenien previstes pel mes de maig del curs passat i que incloïen una agenda variada d’actuacions musicals com concerts i Jam sessions conjuntes als principals escenaris de les respectives ciutats i instituts, sessions de formació per crear tutorials sobre composició musical, elaboració de vídeo clips, i itineraris culturals van haver de ser cancel·lades.

L’institut Narcís Oller, com a centre coordinador de Let’s Jam, i l’institut suec AF Chapman, han decidit adaptar-se a les circumstàncies i realitzar totes les activitats que tenien previstes de manera virtual. Com ens explica el director i professor de Música del Narcís Oller, Andreu Dexeus “a principis de març els alumnes estaven molt emocionats amb aquest projecte; ho teníem tot a punt per a l’intercanvi, els alumnes ja feia mesos que s’estaven coneixent amb les seves parelles d’intercanvi. Durant el confinament ens vam reunir en línia amb els professors responsables i tots teníem molt clar que calia fer tot el possible per a mantenir viu l’esperit del projecte. No volem transmetre els nostres alumnes el missatge que a causa de la pandèmia deixem morir el projecte. Mantenim l’esperança de poder fer les visites d’intercanvi presencials enguany o l’any vinent, però mentre això no sigui possible, continuarem en línia”.

La cantautora vallenca, Elena Volpini, respon les preguntes dels alumnes de 1r BAT a l’aula de música de l’Institut Narcís Oller

L’Elena Volpini a l’aula de Música de l’institut Narcís Oller. A la pantalla, els alumnes de 2n de BAT i una classe d’alumnes de Kalstrona.

La professora de l’institut suec Afchapmangimnasiet durant el taller en línia a classe amb els seus alumnes. A la pantalla, els alumnes de 2 BAT del Narcís Oller