Batxillerats Científic i Tecnològic de visita a l’Institut Català de Ciències Fotòniques

El passat dijous dia 12 l’alumnat de Física dels Batxillerats Científic i Tecnològic van poder gaudir d’una experiència molt enriquidora a l’Institut Català de Ciències Fotòniques al Parc Mediterrani de la Tecnologia ubicat a Castelldefels. Aquesta sortida es va poder fer gràcies al fet que alguns alumnes que ara estan cursant Física a 1r de Batxillerat van guanyar el premi Physicat el curs passat quan cursaven 4t d’ESO, i una part del premi era poder visitar les instal·lacions de l’ICFO amb tots els companys de classe.

L’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) és un centre de recerca especialitzat en fotònica, la ciència que estudia la llum. L’Institut té com a objectiu la recerca, la docència i l’impuls del sector industrial en l’àmbit de les ciències de la llum i de totes les disciplines en què la fotònica tingui incidència, com ara les nanotecnologies òptiques, les tecnologies de la informació, la biotecnologia, les ciències de la salut i de la vida, les tecnologies de la informació quàntica i els sistemes làser.

Durant la visita l’alumnat, repartit en 4 grups, va poder veure diferents projectes iniciats per alguns dels molts grups de recerca amb els quals compta l’ICFO: com millorar la detecció de malalties mitjançant fotosensors, com fer anàlisis més profunds del que passa en un sistema gràcies a fenòmens òptics com la refracció de la llum o la polarització, com es treballa en un laboratori quàntic per detectar partícules o com interacciona la llum amb la matèria i com la podem capturar per poder analitzar les freqüències, filtrar-la, etc.