Reportatge sobre el General Batet

El professor de ciències socials Julio Mediero ha realitzat un reportatge videogràfic amb l’ajut d’uns quants alumnes. La idea va sortir en part d’una experiència anterior; Fills de Mauthausen.

Durant el curs 2015-2016 el professor Mediero va proposar el projecte a alumnes de 4t d’ESO perquè així podria comptar amb ells dos anys més, conscient que era un projecte que els portaria bastant de temps.
La major part de l’enregistrament es va fer durant el curs 2016-2017. Alguns alumnes van preferir fer només de càmera: Judith Cobler, Jordi Cortada i Pere Migó; i d’altres fer d’entrevistadors: Arnau Ainsa, Laura Civit, Carla Cortès i Miriam Torné.

Un detall clau va ser que gràcies a les gestions del director l’AMPA del centre es va oferir a donar-los suport comprant una càmera nova, tripodes, micros, etc…
El Jordi Piqué, director de l’Arxiu Històric de Tarragona els va proporcionar l’email del besnét del general Batet i de l’historiador Josep Sánchez Cervelló, aquests els van posar en contacte amb la resta d’entrevistats.

Finalment els entrevistats van ser:

• Josep Sánchez Cervelló. Historiador de la URV i degà de la facultat de Lletres.
  • Hilari Raguer. Biògraf del general Batet, historiador i monjo a Montserrat. Creu de Sant Jordi i Medalla d’Or de la UB.
  • Fernando Puell de la Villa excoronel madrileny, cap de seguretat de la Presidència del Govern amb Pelipe González i actualment historiador militar.
  • Núria Gavarró. Directora de l’Arxiu Montserrat Tarradellas i Macià de Poblet, on estan dipositats la major part dels documents relatius a Domènec Batet.
  • Francesc Carbó. Besnét del general Batet.
L’Enllaç al vídeo “TRAÏDORS”: https://www.youtube.com/watch?v=nmq_T5V-PkU&feature=youtu.be