Noies i enginyeria

El dimarts 1 de març, un grup de noies alumnes de 3r d’ESO van participar en una jornada de portes obertes a les Escoles Tècniques d’Enginyeria i d’Enginyeria Química de la URV, sota el lema “The Girl’s Day”.

The girls day a la URV

Aquesta jornada, com indica el seu nom, és només oberta a noies de perfil cientifico-tècnic, per tal que aquestes alumnes en un futur no llunyà es plantegin seriosament la possibilitat de matricular-se a carreres tècniques, com les que aquestes escoles ofereixen, i esdevenir enginyeres, ja que encara actualment la majoria d’estudiants són nois.

Amb aquesta jornada les alumnes han pogut escoltar, conèixer i conversar amb  enginyeres en actiu, algunes d’elles antigues alumnes d’aquestes escoles de la URV, que els han explicat la seva carrera, primer com estudiant i després com a professional.  També els han donat a conèixer les diferents titulacions en enginyeria que es poden estudiar , i ofert un tast pràctic, en els laboratoris de les diferents facultats.

Hi ha hagut una mica de temps per visitar el campus i gaudir  de la seva vida social i finalment, amb totes les participants, s’ha organitzat una mica de debat sobre les diferents sortides laborals a les quals es pot accedir amb les titulacions impartides en aquestes escoles, i el seu director, que ha tancat l’acte, les ha animat a totes a incloure aquest tipus de carreres tècniques en les seves preferències a l’hora d’escollir estudis universitaris, quan sigui el moment, d’aquí tres o quatre anys, sense temors ni recança. Al final de tot s’han lliurat uns certificats d’assistència per a cada una d’elles.

Les alumnes han estat acompanyades pel professor J. Rubió.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *