Xerrada per als alumnes de 2n de batxillerat de Judith Presagué, exalumna de l’institut.

judith_pressague

El passat 21 de setembre ens va visitar l’exalumna Judith Presagué i va fer una molt interessant i molt ben preparada xerrada en anglès sobre el Gap Year per als alumnes de segon de batxillerat. Amb una desimboltura inusual ens explicà l’any que va passar a Seattle (Estats Units) fent de mainadera i estudiant la llengua anglesa. Remarcà que ha estat un dels anys més feliços de la seva vida i que aquesta experiència l’ha fet créixer molt com a persona.

Ens advertí que abans d’emprendre una aventura semblant, calia informar-se bé sobre els drets i deures d’una Au pair. També, va fer esment del nivell de vida dels americans i el preu de les matrícules universitàries que es tripliquen per a un estudiant estranger no americà. I en relació a això va recomanar als nostres alumnes que donessin el millor d’ells durant els estudis de batxillerat perquè a la resta del món el que importa per accedir als diferents graus són les notes de batxillerat.

Un dels punts més interessants de la xerrada fou el moment en què ens va fer saber el seu propòsit d’intentar continuar la seva experiència com a estudiant de psicologia a Escòcia on el europeus tenen uns avantatges que no disposen als Estats Units ni aquí a casa nostra. També afegí que en altres països nòrdics, els europeus tenen molts avantatges per a estudiar sobretot des del punt de vista econòmic.

La Judith va demostrar que no havia perdut el temps en la seva estada americana mostrant un nivell d’anglès excel·lent a tots els assistents que quedaren meravellats de la seva dicció, la seva simpatia i el seu entusiasme.

Ha estat un privilegi sentir-la i tothom va sortir de la xerrada molt satisfet !

Moltes Gràcies Judith !!