Cartes de la Gran Guerra

Durant el segon trimestre, l’alumnat de 4t d’ESO ha treballat el context i el desenvolupament de la Primera Guerra Mundial. Els departaments de socials i de llengua catalana, s’han unit per realitzar una tasca d’avaluació que ha consistit en la creació d’una carta, talment com si fossin persones que estaven vivint en aquest context bèl·lic.

Es van dedicar unes hores de la matèria de socials per crear el personatge, situant-lo en algun indret d’Europa en el context de la Gran Guerra, dotant-lo d’una història pròpia (família, professió, on viu la guerra i quin paper hi té, en quines condicions es troba, etc.). Posteriorment, es van dedicar unes hores de la matèria de llengua catalana per crear la carta, dotant-la de tots els elements que requereix el format epistolar i de vocabulari propi.

El resultat es podrà veure durant uns dies exposat als plafons del passadís dels laboratoris.

1. Montse Barnadas

Una activitat molt ben feta que deixa palesa la importància de la memòria històrica i ajuda a desenvolupar el pensament crític dels nostres alumnes. Enhorabona a tots per la feina!